بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/01/15 - 11:45
  • - تعداد بازدید: 450
  • - تعداد بازدیدکننده: 447
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان مطرح کرد:

هوش مصنوعی در برخی حوزه‌ها، یک مسئله استراتژیک است

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: هوش مصنوعی در بعضی از حوزه‌ها مسئله‌ای کاملاً استراتژیک است که اگر از این حوزه‌ها غفلت شود، عقب‌ماندگی بزرگی حاصل خوهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ربانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: این بنیاد از ابتدای سال، حوزۀ هوش مصنوعی را به عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌های خود قرار داده چراکه موضوع هوش مصنوعی جزء مسائل کلان استان است و پتانسیل‌های استان در این زمینه باید فعال شود.

وی افزود: بنیاد نخبگان استان تلاش دارد با این اقدام ظرفیت مجموعه‌های دولتی را در این حوزه فعال کند و از طرف دیگر با توجه به ظرفیت بالای استان در نقش‌آفرینی در این حوزه، بخش خصوصی را نیز برای حضور در این حوزه ترغیب کند.

ربانی با بیان اینکه دنیا با هوش مصنوعی متحول خواهد شد، تصریح کرد: هوش مصنوعی در بعضی از حوزه‌ها مسئله‌ای کاملاً استراتژیک است که اگر از این حوزه‌ها غفلت شود، عقب‌ماندگی بزرگی حاصل خوهد شد. تأکید حاکمیت بر افزایش توان کشور در این حوزه نیز به همین دلیل است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اضافه کرد: نقش اصلی در حوزه هوش مصنوعی را نیروی انسانی بازی می‌کند که خوشبختانه در این زمینه، ایران وضعیت خوبی دارد گرچه تاکنون استفادۀ خوبی از این ظرفیت نشده است. با این حال، بخش خصوصی می‌تواند از این توان در حوزه‌های هوش مصنوعی و زمینه‌های مرتبط برای توسعۀ کسب‌وکار بهره بگیرد.

وی تصریح کرد: رویداد همنت هوش مصنوعی، مدلی برای کمک به شکل‌گیری تیم‌هاست و در ذیل آن، صاحبان مسائل، مسائل واقعی خود را مطرح و سپس تیم‌ها راه‌حل‌های پیشنهادی خود را در قالب پروپوزال پیشنهادی ارسال می‌کنند و تیم‌های برگزیده در بازه زمانی ۹ ماه تا یک ساله فرصت دارند به نتیجۀ مطلوب برسند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 164975
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین