بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/07/19 - 09:20
  • - تعداد بازدید: 349
  • - تعداد بازدیدکننده: 338
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با هم‌افزایی صنایع، حاکمیت و بنیاد ملی نخبگان/

پنج هزار بورس تحصیلی به دانشجویان اختصاص یافت

پنج هزار بورس تحصیلی با ایجاد ارتباط با صنایع بزرگ، بخش حاکمیت و بنیاد نخبگان با هدف اشتغال تضمین شده برای دانشجویان در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهرکرد گفت: پنج هزار بورس تحصیلی با ایجاد ارتباط با صنایع بزرگ، بخش حاکمیت و بنیاد نخبگان با هدف اشتغال تضمین شده برای دانشجویان در نظر گرفته شد و براین اساس دانشجویان بورسیه از بدو ورود خود به دانشگاه حقوق می‌گیرند درحالی که این رقم در سال گذشته صفر بوده است.

وی در خصوص رویداد حرکت نیز اظهار داشت: برای نخستین بار با هماهنگی معاونت علمی رییس جمهوری و بنیاد ملی نخبگان رویداد «حرکت» در مجموعه رویدادهای مورد تایید تصویب شد و انجمن‌هایی که در این رویداد موفق به کسب رتبه شده‌اند (سرجمع ۲۰۰ نفر) از امتیازاتی بهره‌مند می‌شوند.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقویت ارتباط جامعه دانشجویی با جامعه و صنعت چه در قالب مسوولیت دانشجویی دانشگاهیان و چه در قالب بحث‌های فناوری و نوآوری را از دیگر رویکردهای این وزارتخانه اعلام کرد.

کلانتری افزود: در همین ارتباط آیین‌نامه انجمن‌های علمی بازنگری شد و امروز به آیین‌نامه انجمن‌های علمی و فناوری تبدیل شده است.

وی با تاکید بر تقویت حوزه فناوری در مجموعه آموزش عالی گفت: باید زمینه ورود دانشجویان به حوزه فناوری روان‌سازی شود و بحث‌های مرتبط به فناوری نباید از پس از دانشگاه شروع شود بلکه باید در دل دانشگاه دانشجویان وارد این عرصه شوند و مشق فناوری کنند.

به گفته کلانتری دانشجویان باید با زیست بوم، اکوسیستم فناوری کشور، فرصت‌ها و تسهیلاتی که وجود دارد آشنا شوند و ایده‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های خود را اارئه و ایده‌ها را محقق و مورد نقد و بررسی قرار بدهند.

وی اظهار داشت: تسهیلاتی را پارک‌های علم و فناوری برقرار می‌کنند و در این ارتباط انجمن‌های علمی و حتی کانون‌های فرهنگی می‌توانند در قالب دستیار فناوری و یا در قالب مجموعه‌ها و هسته‌های فناور کوچک دانشجویی وارد فعالیت‌های پارک‌ها شوند.

کلانتری گفت: در همین ارتباط دوره‌های آموزشی برای ورود انجمن‌های علمی به بحث‌های فناوری و آشنایی دانشجویان با فضاها و اکوسیستم‌های فناوری باید برگزار شود و معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها باید کمک کنند این اتفاق رخ دهد.



***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.


 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 167604
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین