بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/04/21 - 07:22
  • - تعداد بازدید: 527
  • - تعداد بازدیدکننده: 495
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت بنیاد نخبگان استان مازندران صورت گرفت/

پژوهشکده انستیتو پاستور ایران میزبان مستعدان برتر

برنامه بازدید از پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با همکاری بنیاد نخبگان مازندران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ برنامه بازدید از پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رشته‌ زیست‌شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با همکاری بنیاد نخبگان مازندران برگزار شد.

در این بازدید، احمدی؛ عضو هیئت علمی این پژوهشکده نیز به معرفی پژوهشکده و فعالیت‌ها و اهداف پژوهشی پرداخت و سپس کاووسیان، از متخصصان این پژوهشکده، راجع به بیماری هاری، اطلاعاتی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد.

در بخش پایانی، بازدید از آزمایشگاه‌های کشت سلولی، بیوشیمی و بخش کار با حیوانات آزمایشگاهی انجام شد و در هر بخش، متخصصان اطلاعات جامعی ارائه دادند.

همچنین دانشجویان با دوره‌های آموزشی و امکانات پژوهشکده و زمینه‌های همکاری‌ آشنا شدند.

در این برنامه، عنوان شد: انستیتو پاستور، مؤسسه‌ای غیر انتفاعی در فرانسه است که برای پژوهش در زمینه‌های زیست‌شناسی و میکروارگانیسم‌ها و بیماری‌ها و واکسن‌ها از سال 1887 تشکیل شده است. این مؤسسه بنام بنیان‌گذار و نخستین رئیس آن، لوئی پاستور نام­گذاری شده است. انستیتو پاستور، بیش از یک قرن در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های عفونی قرار دارد و از سال 1908 تاکنون، 10 نفر از دانشمندان انستیتو پاستور برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شده‌اند که به عنوان آخرین نمونه در سال 2008 این جایزه به صورت مشترک به دو محقق این مؤسسه تعلق گرفته است.

در ادامه بیان شد: انستیتو پاستور ایران، مؤسسه‌ای تحقیقاتی، تولیدی و آموزشی است که با هدف تأمین بهداشت و سلامت جامعه در سال 1299 تأسیس شد. در آن زمان ضرورت تأسیس مؤسسه‌ای علمی که بتواند در زمینه‌های واگیر فعالیت داشته و قادر به تولید برخی از واکسن‌ها باشد، احساس می‌شد. بر این اساس در تاریخ 23 اکتبر 1919 میلادی (1298 شمسی) مذاکرات لازم بین هیئت‌های ایرانی و فرانسوی در انستیتو پاستور پاریس صورت گرفت و در تاریخ20 ژانویه 1920 میلادی (1299 شمسی)، قرارداد همکاری بین دو کشور به امضا رسید. از این زمان، فعالیت رسمی انستیتو پاستور ایران آغاز شد که این فعالیت به لحاظ کمّی و کیفی، همچنان در حال گسترش است.

در این برنامه یادآوری شد: پژوهشکده شمال انستیتو پاستور یکی از شعبه‌های انستیتو پاستور ایران است که با همت گروهی از خیّرین شهرستان آمل در زمینی بالغ بر 23000 متر مربع که تقریباً 4500 متر مربع آن فضای فیزیکی، آزمایشگاه‌های تشخیص تخصصی و پژوهشی است، درسال 1373 در شهرستان آمل تأسیس شد. مأموریت سازمانی پژوهشکده شمال، ارائه خدمات پژوهشی، آموزشی، تولیدی، تشخیص تخصصی، مرکز رشد و رایانش زیستی به 5 استان شمالی (اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و سمنان) است.

***

ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166376
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین