بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/04/25 - 11:03
  • - تعداد بازدید: 344
  • - تعداد بازدیدکننده: 340
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

پیشرفت‌ها و توانمندی‌های نخبگان و دانشگاهیان باید در نشریات دانشجویی و علمی مطرح شود

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه دانشجویان مرجعیت علمی جامعه را به عهده دارند، گفت: پیشرفت‌ها و توانمندی‌های نخبگان و دانشگاهیان باید در نشریات دانشجویی و علمی مطرح شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با تاکید براینکه ما می‌توانیم در عرصه‌های مختلف توانایی و استعدادهای ایران را به جهان معرفی کنیم بیان کرد: ایران در حوزه علمی و سرعت رشد علمی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد و در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه فناوری نیز پیشگام بوده که تمام این مسائل به همت دانشگاهیان رقم خورده است.

این مسئول تاکید کرد: ما باید در رسانه‌های تبلیغاتی دستاوردهای خود را عرضه کرده و دانشمندان بین المللی خود را معرفی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید هویت دانشگاهی خود را بروز داده و ارتقا دهیم، مطرح کرد: اعتقاد ما این است که به کمک دانشجویان می‌توانیم در قالب جهاد تبیین دستاوردها را توسط نشریات علمی، در محیط دانشگاهی به جامعه منتقل کرده و مردم را از دستاوردها مطلع کنیم.

رئیس دانشگاه امام (ره) گفت: پیشرفت‌ها و توانمندی‌های نخبگان، جوانان و دانشگاهیان باید در نشریات دانشجویی و علمی مطرح شود. دانشجویان مرجعیت علمی جامعه را به عهده دارند و مورد اعتماد جامعه بوده و باید اسباب توسعه فرهنگی را فراهم کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: توسعه فرهنگی باید در دانشگاه ایجاد شود، ما عرصه فعالیت دانشجویی را عرصه‌ای برای مشارکت جمعی دانشجویان و تمرینی برای ورود به عرصه‌های کلان می‌دانیم.

قاسم زاده بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا عرصه را برای نقش‌آفرینی و فعالیت دانشجویان فراهم کنیم. همچنین برآنیم تا بتوانیم رویکرد انتقادی و علمی که در عرصه دانشگاه ایجاد شده به جامعه منتقل کنیم.

وی در پایان گفت: بی‌شک دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در حوزه توسعه فرهنگی نقش آفرینی کرده و می‌توانند از تجارب در عرصه فعالیت خود استفاده کنند و در توسعه همه جانبه فرهنگی و میراث تمدن ایرانی اسلامی اثرگذار باشند.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیککنید

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166416
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین