بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/06/31 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 368
  • - تعداد بازدیدکننده: 108
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
یک مدرس دانشگاه:

کتاب‌ها دریچه‌ای به سوی دنیاها و تجربه‌های متفاوت می‌گشایند

محمدحسین امانت؛ مدرس دانشگاه و مروج کتاب، بر نقش ادبیات در برطرف کردن برخی مشکلات روحی، تأکید کرد و گفت: کتاب‌ها و داستان‌ها هر یک، دریچه‌ای به سوی دنیاها و تجربه‌های متفاوت می‌گشایند.

~/Asset/News/News/Image/کتاب درخت.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری برنامه‌های تربیتی و فرهنگی، «نشست نقد و بررسی کتاب کتابخانۀ نیمه‌شب و آشنایی با ژانر علمی‌-تخیلی» به همت بنیاد نخبگان استان فارس و مجمع خیران نخبه‌پرور فارس برگزار شد.



در این نشست، محمدحسین امانت؛ مدرس دانشگاه و مروج کتاب، ژانر علمی‌-تخیلی را معرفی و نکاتی دربارۀ ویژگی‌های آن و نویسندگان و آثار ادبی معروف این ژانر ارائه داد و ضمن نقد کتابخانۀ نیمه‌شب، به ردیابی ویژگی‌های ژانر علمی‌-تخیلی در این اثر، بررسی عناصر داستان در این رمان و نقاط ضعف و قوت کتاب پرداخت.



وی توضیحاتی دربارۀ نقد کتاب، خوانش مؤثر و فعال کتاب و همچنین عناصر داستان ارائه و بر نقش ادبیات در برطرف کردن برخی مشکلات روحی، تأکید کرد و گفت: کتاب‌ها و داستان‌ها هر یک، دریچه‌ای به سوی دنیاها و تجربه‌های متفاوت می‌گشایند.



این مدرس دانشگاه افزود: مفاهیم این کتاب نشان می‌دهد که بار سنگین حسرت گذشته، انسان را از زندگی در اکنون بازمی‌دارد؛ باعث می‌شود تا زیبایی‌های زندگی خود و تأثیرگذاری‌اش در عالم وجود را نادیده بگیرد و او را دچار افسردگی ‌کند. در صورتی که انسان با انتخاب‌های آگاهانه باید مسئولیت زندگی و ساخت آیندۀ خود را بر عهده بگیرد.



امانت در ادامه مباحث علمی، فلسفی و روانشناسی مطرح شده در این کتاب را مطرح و به معرفی اجمالی نظریۀ ریسمان و تئوری جهان‌های موازی کوانتومی، روانشناسی گشتالت و آراء برخی از فیلسوفان نامبرده شده در کتاب پرداخت.



لازم به ذکر است، کتاب «کتابخانۀ نیمه‌شب» اثر مت هیگ؛ روزنامه‌نگار و نویسندۀ معاصر انگلیس است.











  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151066
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین