بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/12/08 - 00:24
  • - تعداد بازدید: 455
  • - تعداد بازدیدکننده: 450
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نمایندۀ ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد:

کشورها بدون نخبۀ علمی به دستاورد چشمگیری نمی‌رسند

نمایندۀ ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: اگر کشوری دچار ضعف علمی شد و نخبۀ علمی نداشت، نمی‌تواند به دستاورد چشمگیری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آیت‌الله سید نصیر حسینی؛ نمایندۀ ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه نخبگان علمی و خانواده‌های آنان مایه افتخار استان و جامعه هستند، گفت: بستر این تلاش علمی توسط خانواده‌ها فراهم شده و اگر نبود تلاش و کوشش آنان، این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد.

وی افزود: امروز هر کشوری که به سلاح علم و پیشرفت مسلح شد، کشوری قدرتمند خواهد بود و در عرصه‌های گوناگون پیشرفت خواهد کرد و اگر کشوری دچار ضعف علمی شد و نخبۀ علمی نداشت، نمی‌تواند به دستاورد چشمگیری برسد.

آیت‌الله حسینی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اهداف و آرمان‌های بلند و عالیه‌ای دارد که باید انسان‌های شایسته، نخبه و دانشمند این اهداف و بار سنگین انقلاب و فرهنگ اسلامی، فرهنگ الهی و معنوی را به مقصد برسانند. یکی از افتخارات اینست که انقلاب ما، انقلاب علما، دانشمندان و نخبگان بوده و با کودتای یک فرد ظالم بر سر کار نیامد؛ بلکه انقلابی در همه عرصه‌ها فرهنگی با رویکرد علمی بود.

وی ضمن تاکید بر اینکه این سرزمین نیازمند نخبگان و دانشمندان آگاه و بصیر است، گفت: استان علی‌رغم عقب‌ماندگی‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هم‌اکنون ظرفیت‌های انسانی بالا و ارزشمندی دارد و ضرورت دارد همچنان در جهت استعدادیابی نخبگان تلاش‌های لازم صورت گیرد.

آیت‌الله حسینی به دیدارهای نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها با مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: در دیدارهای متعدد با مقام معظم رهبری، یکی از مسائلی که معظم‌له از ما پیگیر بودند، توجه به نخبگان علمی بود و دلیل آن اینست که اگر پیشرفت علمی نداشته باشیم، از دنیا عقب خواهیم ماند.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: کشوری که پیشینه پر افتخاری دارد و فرهنگ آن اسلامی، وحدانی و مرکز علم و دانش، حافظ، ابوعلی سینا، ابوریحان، و دیگر دانشمندان است، نمی‌تواند وابستگی علمی داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه کشوری که بر سر سفره علمی دیگران می‌نشیند، دچار فقر علمی است، افزود: کشور ما سابقه علمی و فرهنگی بسیار بالایی دارد و اکنون رشد و پیشرفت روزافزون علی‌رغم جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، ترورها و مسائل اقتصادی در سطح بالایی است. موضوعی که به مردم و انقلاب برای پیشرفت کمک کرد، استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی برای پیشرفت علمی در همه عرصه‌ها بود.

نمایندۀ ولی‌فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد ضمن تاکید بر اینکه معنویت و اخلاق در کنار پیشرفت‌های علمی باید سرلوحه کارها قرار گیرد، اظهار کرد: اگر ما در این زمینه پیشرفت نداشته باشیم، دچار خسران خواهیم شد. باید دانست که معنویت به پیشرفت علمی کمک می‌کند و برای ملت و شخص عالم نیز نافع است. اگر جهت تربیتی و معنوی همراه با علم و پیشرفت نباشد، این موضوع برای جامعه و خانواده خسارت بار خواهد بود.

آیت‌الله حسینی گفت: انسان با علم و دانش باید بتواند خود را با معنویت به خدا نزدیک کند و والدین و فرزندان نخبه باید شکرگزار خداوند باشند که این استعداد را به آنها عنایت کرده است.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 164592
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین