بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/07/07 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 420
  • - تعداد بازدیدکننده: 94
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان استان یزد:

کشور نیاز به تحول علمی و ایجاد دانشگاه نسل سوم و چهار دارد

کلانتر گفت: برای رسیدن به توسعه باید تحولی عظیم در دانشگاه‌های کشور برای تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم یعنی دانشگاه‌های مسئله‌محور و کارآفرین صورت گیرد.

~/Asset/News/News/Image/کلانتر5.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ذیل برگزاری هفتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدای عرصه سلامت، پنل علمی با موضوع پژوهش و گام دوم انقلاب با حضور رییس بنیاد نخبگان استان یزد برگزار شد.


در این برنامه، سید مهدی کلانتر؛ رییس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به اهمیت نیروی انسانی مستعد و کارآمد، دانش‌آموختگان را ظرفیت امیدبخش کشور و آینده‌ساز دانست و گفت: متأسفانه تاکنون به درستی از ظرفیت منحصربفرد و بزرگ این قشر بهره‌ کافی و وافی برده نشده؛ به همین دلیل لازم است رویکرد کشور به این مقولۀ مهم اصلاح شود.


وی در ادامه به فرصت‌ها و تهدید‌ها موجود اشاره کرد و افزود: امروز باید تحولی عظیم در دانشگاه‌های کشور برای تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم یعنی دانشگاه‌های مسئله‌محور و کارآفرین صورت گیرد. در این بین، بنیاد ملی نخبگان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و صنعت نقش اساسی دارند.


کلانتر در اهداف و جزییات طرح‌های شهاب، شهید بابایی و احمدی روشن را تشریح کرد و ادامه داد: این طرح‌ها به عنوان الگوهایی اثربخش در پیشبرد اهداف کشور در سند راهبردی نخبگان هستند که باید با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط، گسترش یابند.


در این نشست، مسعود میرزایی؛ عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان یزد و عضو دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز به ضرورت تحول در دانشگا‌ه‌ها اشاره و آن را لازمۀ توسعۀ کاربردی و رونق تولید دانست و اظهار داشت: این مهم باید با سرعت بیشتری محقق شود تا میل و انگیزه به تولید علم، تعمق و پژوهش در دانشجو ایجاد و تعمیق شود.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید محیط علم طلبی باشد تا بتواند در نتیجۀ ارتباط با دنیا و تبادلات علمی با محققان و دانشمندان خارجی، نیازهای کشور را مرتفع و زمینه را برای توسعه فراهم کند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 150541
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین