بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/08/28 - 12:09
  • - تعداد بازدید: 310
  • - تعداد بازدیدکننده: 303
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی/

گسترش همکاری و تعامل هم‌افزا نخبگان و صداوسیما در دستور کار قرار گرفت/ حل مسائل صداوسیما در قالب هسته‌های مسئله‌محور بنیاد ملی نخبگان

در نشست هم‌اندیشی مسئولان بنیاد نخبگان استان تهران و صداوسیما، گسترش همکاری و تعامل هم‌افزا در اجرای برنامه‌های مشترک و ارتقا آگاهی و شناخت اجتماع نخبگانی نسبت به نیازها و شرایط واقعی صداوسیما مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بر اساس اقدام‌های سند راهبردی کشور در امور نخبگان و در راستای همکاری در زمینه هم‌افزایی، تقویت و توسعه اجتماع و نظام نخبگانی کشور و حضور فعال جامعه دانشجویان و دانش‌آموختگان در زیست‌بوم فناوری و نوآوری، نشست مسئولان بنیاد نخبگان استان تهران و سازمان صدا و سیما با حضور حیدر مفتاحی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان استان تهران و علیرضا شریفی؛ معاون توسعه و فناوری صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست، گسترش همکاری و تعامل هم‌افزا میان این دو نهاد در اجرای برنامه‌های مشترک، تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر و جلوگیری از خروج نیروهای مستعد، نخبه و خبره از چرخه خدمت به جامعه و همچنین تسهیل حرکت اجتماع نخبگانی در مسیر نخبگی به منظور اثر‌گذاری آنان در رشد و توسعه کشور، ارتقا آگاهی و شناخت اجتماع نخبگانی نسبت به نیازها و شرایط واقعی صدا و سیما، مورد تأکید قرار گرفت.

 در ادامه، موضوعاتی از جمله اجرای طرح بورسیه دانشجویان با توجه به اعلام نیاز صدا و سیما، معرفی افراد مطابق نیاز صدا و سیما در قالب تسهیلات جذب در شرکت‌های خصوصی، حل مسائل صدا و سیما در قالب هسته‌های مسئله‌محور و جذب استعدادهای برتر در این سازمان مطابق آیین‌نامه جذب در دستگاه‌های اجرایی کشور، بررسی شد.

در حاشیه این جلسه، عبدالله امیرخانی شهرکی؛ استاد راهبر یکی از هسته‌های حل مسئله بنیاد نخبگان گزارشی از طرح خود با عنوان «بازسازی مدل سه‌بعدی از روی تصویر با بهره‌گیری از یادگیری عمیق» ارائه کرد و با اشاره به لزوم بهره‌مندی صدا و سیما از این قبیل طرح‌ها، گفت: فرآیند بازسازی سه بعدی از اجسام، یکی از مسائل اصلی در علم رباتیک، واقعیت مجازی و واقعیت‌افزوده به شمار می‌رود و امروزه این تکنیک کاربردهای فراوانی در سایر حوزه‌ها از جمله فیلم‌سازی، ساخت انیمیشن، تبلیغات و ... پیدا کرده است.

ایجاد فرصت برای تبدیل ایده‌های نخبگان به ارزش و اشتغال و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای توسعه اثربخشی و جذب نخبگان، از دیگر اهداف این برنامه بود.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168320
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین