فرد به عنوان یک کارآفرین باید مسیر خود را از ابتدا مشخص کرده و توجه داشته باشد کارآفرینی مقولهای زمانبر است که آموزش و محیط نقش عمدهای در توسعۀ آن دارند.
در این کارگاه که با حضور جمعی از دانشجویان برتر دانشگاههای استان برگزار شد، به چگونگی راهاندازی یک کسبوکار نوپا اشاره و سپس ضمن معرفی چالشهای تأسیس یک شرکت نوبنیان و راهحلهای کارآمد عبور از مشکلات، گفته شد: فرد به عنوان یک کارآفرین باید مسیر خود را از ابتدا مشخص کرده و توجه داشته باشد کارآفرینی مقولهای زمانبر است که آموزش و محیط نقش عمدهای در توسعۀ آن دارند.
در ادامه افزوده شد: از سویی نباید برای راهاندازی یک استارتآپ قدمهای بزرگ برداشت و از سوی دیگر نباید لزوماً در همان مسیری حرکت کرد که دیگران حرکت کردهاند. یک کارآفرین باید ایدههای عملیاتی خاص خود را داشته باشد.
در این کارگاه همچنین به نحوۀ درآمدزایی اولیه شرکتهای نوپا اشاره و تأکید شد: شرکتهای نوپا نباید هیچ عجلهای در ورود محصولشان به بازار داشته باشند چراکه محصول ناقص، شرکتها را مشتری گریز میکند.
در پایان شرکتکنندگان با تعریف کسبوکارهای نوپا و ویژگیهای آن از جمله: نوآورانه بودن و تمرکز بر استفاده از ظرفیتهای تکنولوژیهای روز، سرعت، خلاقیت، سهولت دسترسی، قیمت پایین تمامشده کالا و خدمات و همچنین تیممحور بودن آنها و سبکهای رایج تأمین مالی در کسبوکارهای نوپا آشنا شدند.