بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/11/14 - 09:00
  • - تعداد بازدید: 993
  • - تعداد بازدیدکننده: 107
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در سمنان/

آیین تجلیل از استاد عبدالمحمد خالصی برگزار شد

آیین تجلیل از استاد عبدالمحمد خالصی؛ شاعر، محقق، پژوهشگر فرهنگ عامه و زبان سمنانی برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/۲۰۱۹۰۱۲۵_۲.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای پاسداشت خدمات نخبگی و تکریم فعالیت‌های نخبگانی مفاخر بومی، آیین تجلیل از استاد عبدالمحمد خالصی؛ شاعر، محقق، پژوهشگر فرهنگ عامه و زبان سمنانی برگزار شد.


در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر عبدوس؛ امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به ضرورت تکریم مفاخر و بزرگان در زمان حیات، گفت: این اقدام بنیاد نخبگان استان، نقش مهمی در الگوسازی از فرهنگ نخبگانی دارد.


در ادامه، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مداح یکی از فعالان حوزۀ ادبیات استان نیز با اشاره به ویژگی‌های منحصربفرد استاد خالصی، افزود: آثار این استاد برجسته تأثیرگذاری بالایی در مخاطبان دارد.


در بخش دیگری از این مراسم، عباس بابایی؛ سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز اظهار داشت: هدف از تکریم پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر سپاسگزاری از هنرمندان و توجه به پیشکسوتان است که این اقدام سبب اشاعه فرهنگ نخبگانی خاصه در شاخصه‌های هنر ایرانی و اسلامی در جامعه خواهد شد.


لازم به ذکر است، عبدالمحمد خالصی یکی از مؤلفان کتاب آموزش گویش سمنانی بود و آموزش گویش سمنانی، فرهنگ مصدرهای سمنانی، سمنانی نوا، سمنی آوا، سمنی واجا و مشاعره گویش سمنانی از مجموعه کتاب‌های این پیشکسوت برجسته حقوق و ادب است. خالصی آثاری به فارسی و گویش سمنانی به وجود آورده است؛ مخصوصاً آثار او در گویش سمنانی از نوجویی و نوآوری بیشتری برخوردار است.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149387
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین