بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/06/06 - 08:40
  • - تعداد بازدید: 796
  • - تعداد بازدیدکننده: 94
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو هيئت‌‎علمي دانشگاه شهركرد:

اخلاق‌مداری جامعه از ارکان مهم پیشرفت اجتماعی است

مولوی با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق در همۀ ابعاد جامعۀ انسانی، گفت: عدم‌رعایت اخلاق یکی از دلایل مهم در عقب‌ماندگی جوامع است.

~/Asset/News/News/Image/4ma.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری در راستای اجرای برنامه‌‎های علمی و فرهنگی مصوب، کارگاه آموزشی اخلاق پژوهش و روش تحقیق را با هدف توان‌افزایی و مهارت‌آموزی مستعدان‌برتر بومی برگزار کرد.


در این کارگاه، عزیزالله مولوی؛ عضو هيئت‌‎علمي دانشگاه شهركرد با اشاره به اینکه علم اخلاق از ارزشمندترين و ضروري‌ترين علوم برای انسان‌ها است، گفت: علم اخلاق، علمي است كه صفات نفساني خوب، بد و اعمال و رفتار اختياري متناسب با آن‌ها را معرفي مي‌كند و علاوه بر این، راه‌كارهاي رسيدن به فضيلت‌ها و دوري از رذيلت‌ها را نيز مورد بررسي قرار مي‌دهد.


مولوی به خطاهای شناختی اشاره داشت و افزود: هر رفتاری که از انسان سر می‌زند ناشی از افکار او است. فکر درست، احساس و در نتیجه رفتار درست را ایجاد می‌کند.


وی اضافه کرد: کسی که احساس و رفتار نادرستی دارد افکار او نیز مسلماً با واقعیت مناسبتی ندارد؛ بلکه تحت تأثیر برداشتی است که از آنها دارد.


عضو هيئت‌‎علمي دانشگاه شهركرد به مسئله فراشناختی اشاره و تصریح کرد: مسئله فراشناختی نه‌تنها شناخت خود و ظرفیت‌های ذاتی را تعریف می‌کند بلکه شناخت از تفکر حل مسئله را هم در بردارد.  


مولوی اظهار داشت: مسائل اخلاقی یکی از موضوعاتی است که پژوهشگران و محققان باید به خوبی مبانی آن را بدانند و به آنها عمل کنند. پرهیز از دستکاری داده و نتایج، سرقت علمی و تجاوز به حقوق معنوی دیگران، از بارزه‌های این آگاهی است.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهرکرد لازمه توسعه و پیشرفت جامعه بشری را رعایت اخلاق در همه جوانب دانست و ادامه داد: عدم‌رعایت اخلاق یکی از دلایل مهم در عقب‌ماندگی جوامع است.


مولوی در پایان با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق سازمانی و شغلی، خاطرنشان کرد: تا زمانی که عملکرد خوب و اثرگذار فرد شاغل، امنیت شغلی برای وی محسوب شود، آن جامعه به سمت پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد و به طور مملوس اخلاق اجتماعی قابل مشاهده خواهد شد.


لازم به ذکر است، در پایان این کارگاه نشست پرسش و پاسخ برگزار شد.


 


 


 


 

 
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 155076
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین