بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/12/06 - 10:08
  • - تعداد بازدید: 685
  • - تعداد بازدیدکننده: 58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در نخستین دوره آموزشی مالکیت فکری و ثبت‌پتنت در لرستان مطرح شد:

اطمینان از حفظ حقوق مالکیت فکری مهترین الزام ورود فناوری‌های نوین به بازار

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان، اطمینان از حفاظت حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت افراد در بازار را از جمله مهم‌ترین الزامات ورود فناوری‌های نوین به بازار دانست.

~/Asset/News/News/Image/DSC04711(2)fffgggg.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نخستین دوره آموزشی مالکیت فکری و ثبت‌پتنت با هدف حمایت از ثبت اختراعات خارجی به همت بنیاد نخبگان استان لرستان برگزار شد.


حمزه امیری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به برگزاری نخستین دوره این کارگاه، اظهار داشت: این دوره توسط بنیاد نخبگان استان و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان و کانون پتنت ایران به مدت دو روز برگزار شد.


امیری با بیان اینکه فراخوان شرکت در این دوره اواسط بهمن‌ماه ارائه شد، افزود: نزدیک به 70 نفر از اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان تحصیلات‌تکمیلی و دانشجویان دانشگاه‌های استان در این دوره شرکت کردند.


رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره می‌توانند از اسناد پتنت برای دستیابی به اطلاعات فنی و راهبردی استفاده کنند، ادامه داد: طی این دوره تلاش شد اهمیت ثبت اختراعات در تسهیل فرآیند انتقال و توسعه تکنولوژی توضیح داده شود و مخاطبان با شرایط الزامات و روند ثبت اختراع به‌عنوان ابزاری برای حمایت از فناوری‌های نوآورانه آشنا شوند.


وی اضافه کرد: در این دوره به تعریف و بیان اهمیت حقوق مالکیت فکری، اقسام مختلف حقوق مالکیت فکری، تعریف اختراع و شرایط ثبت آن، فرآیند ثبت پتنت و نگهداری از آن و معاهدات مربوط به آن، بررسی اطلاعات اسناد پتنت و آموزش نحوه مطالعه آن و آموزش جستجوی پتنت پرداخته شد.


امیری در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین الزامات ورود فناوری‌های نوین به بازار اطمینان از حفاظت حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت افراد است، تصریح کرد: مالکیت فکری به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه فناوری بیش از یک قرن است که در دنیا موردتوجه ویژه قرار گرفته است و در این راستا معاهدات و کنوانسیون‌های فراوانی وجود دارد که همگی حاکی از اهمیت این مقوله است.


وی افزود: از طرفی با توجه به اینکه افشا اطلاعات اختراع یکی از شرایط ثبت آن است، این موضوع اسناد را به یکی از ارزشمندترین اسناد اطلاعات فنی تبدیل کرده است.


امیری در پایان تصریح کرد: هدف اصلی شرط افشاسازی کامل اختراع در حقیقت کمک به گسترش دانش در جامعه است؛ از این‌رو مطالعه این اسناد و آشنایی با چگونگی دستیابی به این اطلاعات برای تمامی پژوهشگران الزامی است.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145212
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین