بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/02/09 - 10:09
  • - تعداد بازدید: 731
  • - تعداد بازدیدکننده: 80
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان:

ایثارگری و حرکت جهادی لازمۀ اقدامات فرهنگی است

سعادت‎فومنی با بیان اینکه کار فرهنگی عمدتاً دیربازده و زمان‌بر است، ایثارگری، مسئولیت‌پذیری و حرکت جهادی را لازمۀ اقدامات فرهنگی دانست.

~/Asset/News/News/Image/شورای فرهنگی.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی‌سازی برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان با حضور قائم‌مقام و معاونان بنیاد ملی نخبگان و جمعی از صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه‌ نخبگان و فرهنگ در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.


در این نشست، محمود سعادت‌فومنی؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم توجه ویژه به بعد فرهنگی برنامه‌های حوزۀ نخبگان، گفت: مسیر باید به سمتی حرکت کند که همۀ برنامه‌ها، تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان رویکرد فرهنگی داشته باشند.


وی افزود: اجتماع نخبگانی در رده‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی، دانش‌آموختگی و نخبگی، هر کدام مقتضیات خاص خود را دارند که باید بر اساس آنها، رویکردهای برنامه‌های فرهنگی تنظیم شود.


قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نقش مهم برنامه‌ها و رویکردهای بنیاد در نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگانی در کشور، اظهار داشت: مهمترین نکته در حوزۀ نخبگانی، حضور فعال افراد در چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعۀ بومی است. در این صورت حتی اگر فرد به لحاظ فیزیکی هم در کشور حضور نداشته باشد، می‌تواند فعالیت‌های متناسب با نیازها و چالش‌های کشور انجام دهد.


سعادت‌فومنی ادامه داد: در برخی موارد فرد در دانشگاه و مراکز علمی داخل کشور حضور دارد اما موضوعات و نتایج تحقیقاتش برای نیازهای کشورهای دیگر است و کاربردی در داخل ندارد. اقدامات فرهنگی می‌تواند تا حد بالایی در جهت‌دهی به این توان نیز اثرگذاری مثبت داشته باشد.


قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه کار فرهنگی عمدتاً دیربازده و زمان‌بر است، ایثارگری، مسئولیت‌پذیری و حرکت جهادی را لازمۀ اقدامات فرهنگی دانست و تصریح کرد: فعالیت در این حوزه بیش از دیگر حوزه‌های نخبگانی توجه، دقت و استقامت نیاز دارد.


نهادینه‌شدن فرهنگ و اخلاق نخبگی در جامعه، ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبگان، سعۀ دایرۀ نخبگی به همۀ حوزه‌های علم خاصه علوم‌انسانی، گسترش فضای نخبگان به بطن جامعه، توجه اکید به مسئله‌شناسی و موضوع‌شناسی، انسجام در برنامه‌ها و رویکردهای فرهنگی، استفاده از ظرفیت نخبگان و متخصصان غیرمقیم، از مهمترین مواردی بود که سایر شرکت‌کنندگان در این نشست به آنها اشاره کردند.


 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 149727
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین