بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/05/26 - 08:49
  • - تعداد بازدید: 898
  • - تعداد بازدیدکننده: 55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در نشست نخبگانی چهارمحال‌وبختیاری مطرح شد:

ایجاد ارزش‌افزوده از تهدید؛ از شاخص‌های فعالیت نخبگانی است

نشست هم‌اندیشی بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری و پارک علم‌و‌فناوری استان با هدف نهادینه‌کردن فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/IMG_8777(1).JPG
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور  آشنایی اجتماع نخبگانی با کارآفرینان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم‌و‌فناوری و مراکز رشد و همچنین نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی در میان جامعۀ علمی و نخبگانی، نشست هم‌اندیشی بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری و پارک علم‌و‌فناوری استان با مستعدان‌برتر چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

در این نشست، مجتبی بنیادیان؛ رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری خدمت‌رسانی به جامعۀ بومی را مهمترین رسالت نخبگان و دانشگاهیان دانست و گفت: لازمۀ تحقق این هدف، حضور مستمر و فعال مستعدان‌برتر در استان و بوم‌محل و همچنین پرهیز از مهاجرت به سمت کلانشهرها است. 


وی افزود: دو نهاد بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری و پارک علم‌و‌فناوری استان به منظور رسیدن به اهداف تعیین‌شده در اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل چرخۀ نوآوری، تبدیل دارایی فکری به ثروت، ایجاد اشتغال نخبگانی و تخصصی و در نهایت زمینه‌سازی برای مهاجرت‌معکوس جامعۀ نخبگانی استان، به همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیری استان نیاز دارند.


بنیادیان با اشاره به نقش مهم بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری و پارک علم‌و‌فناوری استان در هدایتگری و تسهیل‌گری مسیر کارآفرینی دانش‌بنیان و کسب‌وکار نوآورانه و فناورانه، اظهار داشت: ارتباط نظام‌‎مند و هدفمند این دو نهاد می‌تواند بسیاری از مسائل موجود را در فضای تعامل و هم‌گرایی رفع کند.


در ادامه، محمدجواد اعرابی؛ مدیر مرکز رشد پارک‌های علم‌و‌فناوری استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تسهیلات و حمایت‌های این مجموعه از ایده‌ها و طرح‌های نخبگانی، گفت: امکانات موجود در این پارک می‌تواند زمینۀ مناسب برای فعالیت مستعدان‌برتر در عرصه‌های کارآفرینی را فراهم کند؛ همچنین با بکارگیری این امکانات می‌توان زیرساخت لازم برای مهاجرت‌معکوس نخبگانی به داخل استان را نیز انتظار داشت.


وی ایجاد ارزش‌افزوده از تهدید را یکی از شاخص‌های فعالیت نخبگانی برشمرد و افزود: شرکت‌‎ها و مؤسسه دانش‌بنیان، شرکت یا مؤسسه‌ای خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری تشکیل می‌شوند.


اعرابی تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش‌افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط را دیگر هدف ایجاد شرکت دانش‌بنیان دانست.


لازم به ذکر است، در حاشیۀ این برنامه مستعدان‌برتر پس از آشنایی با  مرکز واحدهای فناور پارک علم‌و‌فناوری چهارمحال‌وبختیاری، با مراحل و شکل‌گیری این پارک، مرکز رشد، اهداف، فعالیت‌ها و چگونگی حمایت از ایده‌ها، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک بازدید کردند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151158
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین