بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/01/25 - 09:35
  • - تعداد بازدید: 288
  • - تعداد بازدیدکننده: 74
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بیش از 70 طرح فناورانه به حوزه همگرا رسید

پس از انتشار دومین فراخوان «نوپاهای همگرا» فعالان این حوزه به میدان آمدند و با پایان یافتن مهلت ارسال آثار بیش از 70 طرح فناورانه به دبیرخانه آن ارسال شد.

~/Asset/News/News/Image/ghfdh.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی تلاش دارد تا با انتشار فراخوان «نوپاهای همگرا» فرصتی عالی برای استارتاپ‌های این حوزه ایجاد کند. تا کنون دو فراخوان توسط این مرکز منتشر شده است. ثبت نام و ارسال طرح در دومین فراخوان دی‌ماه سال 97 آغاز شد و 20 فروردین ماه سال جاری به پایان رسید. دومین فراخوان از علاقمندان و استارتاپ ها دعوت کرد تا طرح های فناورانه خود در حوزه های همگرا را به دبیرخانه مرکز ارسال کنند.


پس از انتشار فراخوان فعالان این حوزه به میدان آمدند و با پایان یافتن مهلت ارسال آثار بیش از 70 طرح فناورانه به دبیرخانه ارسال شد. البته در کنار ارسال طرح توسط فناوران در این فراخوان، همکاری‌های بسیار خوبی با پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های برتر کشور نیز صورت گرفت تا به صورت اختصاصی استارتاپ‌ها، شرکت‌های نوپا و فناوران مستقر در این مراکز بتوانند طرح‌های خودشان را به دبیرخانه ارسال کنن


پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و تهران، مرکز نوآوری دانشگاه امیر کبیر و خواجه نصیر از مراکزی هستند که در این فراخوان همکاری داشتند. همچنین مرکز نوآوری دانشگاه خواجه نصیر 6 طرح برتر رویداد اینوکاپ خود را که مرتبط با فناوری‌های همگرا بود، برای دبیرخانه فراخوان ارسال کرد. پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس نیز120 طرح را ارسال کرد که از بین آن‌ها 12 طرح برای حضور در مرحله داوری انتخاب شده‌اند. همچنین مرکز نوآوری دانشگاه امیر کبیر نیز طرح‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا مستقر در خودش را به دبیرخانه ارسال کرد که پس از بررسی‌های اولیه 36 طرح از بین طرح‌های 150 شرکت نوپا و استارت‌اپ این مجموعه برای حضور در مرحله داوری انتخاب شدند. 


بررسی طرح‌های دریافتی فراخوان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری انجام می شود و بعد از آن تیم‌های منتخب وارد برنامه تجاری سازی مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی می شوند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 144692
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین