بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/01/20 - 12:53
  • - تعداد بازدید: 1034
  • - تعداد بازدیدکننده: 95
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با بزرگداشت هفته معلم/

جایزۀ علمی پروفسور ابراهیم‌زاده معبود اعطا می‌شود

جایزۀ علمی پروفسور حسن ابراهیم‌زاده معبود؛ پدر علم فیزیولوژی گیاهی ایران به همت بنیاد نخبگان گیلان اعطا می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/01254787887.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای حمایت از اجتماع نخبگانی و مستعدان‌برتر و همچنین الگوسازی از مفاخر بومی، اعطای حمایت‌ها و تسهیلات به نام بزرگان علمی به عنوان یکی از برنامه‌های بنیادهای نخبگان استانی در سال‌های اخیر در دستورکار قرار گرفته است.


در همین راستا، بنیاد نخبگان استان گیلان کمک‌هزینه پژوهشی را در قالب جایزۀ پروفسور حسن ابراهیم‌زاده معبود؛ پدر علم فیزیولوژی گیاهی ایران به همت این استاد برجسته، به مستعدان‌برتر اعطا می‌کند.


این کمک‌هزینه در سال جاری و همزمان با همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم به پایان‌نامه‌های برگزیده کارشناسی‌ارشد و رساله‌های برتر دکتری در رشته‌های زیست‌شناسی (علوم گیاهی و جانوری)، علوم‌کشاورزی و علوم زیست‌محیطی به دانشجویان برتر اعطا خواهد شد.


لازم به ذکر است، پس از فراخوان سال گذشته بنیاد نخبگان استان گیلان، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مصوب، توسط دانشجویان به بنیاد ارسال و توسط داوران مورد تایید پروفسور ابراهیم‌زاده ارزیابی شده و از بین آنها پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر بر اساس معیارهایی چون «کاربردی بودن»، «کمک به رفع چالش‌های زیست‌محیطی» و «ایجاد ارزش‌افزوده» انتخاب شدند.


استاد پیشکسوت دانشگاه تهران، استاد ممتاز کشور در سال 70؛ برنده جایزه علامه طباطبایی؛ استاد کرسی زیست‌شناسی یونسکو در ایران از سال 73 تا 91؛ تألیف و ترجمه 23 جلد کتاب؛ چاپ 115 مقاله در مجلات معتبر خارجی؛ راهنمایی 70 پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد و 26 رساله دوره دکتری و پژوهشگر برگزیده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 85، تنها بخشی از کارنامۀ علمی و پژوهشی استاد حسن ابراهیم‌زاده معبود است.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149001
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین