بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/12/08 - 10:42
  • - تعداد بازدید: 782
  • - تعداد بازدیدکننده: 65
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در نشست تخصصی گیاهان‌دارویی در کرج مطرح شد:

خلق ثروت از ظرفیت کلان سرزمین مادری از رسالت‎های اجتماع نخبگانی است

نشست تخصصی گیاهان‌دارویی با هدف آشنایی مستعدان‌برتر بنیاد ملی نخبگان با بازار گیاهان‌دارویی در داخل و خارج کشور به همت بنیاد نخبگان البرز برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/یبلسشی.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای توانمندسازی و افزایش توان علمی و اجرایی مستعدان‌برتر فعال در حوزۀ گیاهان‌دارویی، نشست تخصصی گیاهان‌دارویی با حضور رییس ستاد توسعه علوم‌وفناوری گیاهان‌دارویی و طب‌سنتی معاونت علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با هدف آشنایی مستعدان‌برتر بنیاد ملی نخبگان با بازار گیاهان‌دارویی در داخل و خارج کشور، تشریح تسهیلات و حمایتها از فعالان حوزۀ گیاهان‌دارویی و معرفی شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزۀ گیاهان‌دارویی با حضور جمعی از مستعدان‌برتر برگزار شد.


در بخشی از این نشست، محمدحسن عصاره؛ رییس ستاد توسعه علوم‌وفناوری گیاهان‌دارویی و طب‌سنتی معاونت علمی‌و‌فناوری رییس‌جمهور، گفت: نشست‌های تخصصی مستعدان‌برتر با صاحب‌نظران و اساتید برجسته به منظور افزایش توانمندی و مهارت آنان و سوق دادن افراد به سمت نخبگی است.


وی در ادامه، به اختصار به تشریح کاربرد وسیع گیاهان‌دارویی در صنایع غذایی و آشامیدنی، دارویی و آرایشی و بهداشتی پرداخت و با اشاره به برنامه‌های راهبردی ملی و کلان کشور در حوزۀ گیاهان‌دارویی، اظهار داشت: تدوین سند راهبردی کشور در حوزۀ گیاهان‌دارویی و ورود معاونت علمی‌و‌فناوری رییس‌جمهور در قالب ستاد گیاهان‌دارویی در راستای ایجاد تحول و اثرگذاری مؤثر در این حوزه بوده است.


عصاره با اشاره به تنوع وسیع گونه‌ای گیاهان‌دارویی بومی ایران، بیان داشت: یکی از وظایف نخبگان و مستعدان‌برتر فعال در این حوزه خلق ثروت از این ظرفیت کلان سرزمین مادری است.


وی تأکید داشت: افرادی که در صنعت گیاهان‌دارویی فعال هستند باید شناخت و درک مناسبی از ابتدای کشت گیاهان‌دارویی، تولید محصول و در نهایت بازار را داشته باشند.


وی در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای کشور در حوزۀ گیاهان‌دارویی، تصریح کرد: در حال حاظر درآمد ارزی کشور از صنعت گیاهان‌دارویی بیشتر در حوزۀ خام‌فروشی محصولات و در درجۀ بعدی روی فراوری اولیه گیاهان‌دارویی متمرکز است.


رییس ستاد توسعه علوم‌وفناوری گیاهان‌دارویی و طب‌سنتی با اشاره به سهم بالای ارزی حاصل از صادرات محصولات ثانویه و فرآورده‌های حاصل از گیاهان‌دارویی، تصریح کرد: حضور نخبگان در صنعت گیاهان‌دارویی باید در راستای کسب مهارت و دانش لازم برای ورود به فاز فرآوری ثانویه گیاهان‌دارویی و در نهایت تولید محصولات تخصصی از گیاهان دارویی باشد.


لازم به ذکر است، در بخش دیگری از این نشست، جعفر جهان‌پناه؛ رییس بنیاد نخبگان استان البرز با بیان اینکه نخبگی یک نعمت تعهدآور است، گفت: نخبگان باید آنقدر در زمینه تخصص و کسب مهارت تلاش کنند تا بتوانند ارزنده‌ترین خدمات را به جامعه ارائه دهند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147468
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین