بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/02/22 - 10:26
  • - تعداد بازدید: 870
  • - تعداد بازدیدکننده: 52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس پارک علم‌وفناوری استان هرمزگان:

دانشگاه باید بر رصد مشکلات بومی متمرکز باشد

فتی با اشاره به لزوم جهت‌دهی به فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه، گفت: پایان‌نامه‌ها، همایش‌ها و حتی پروژه‌های دانشگاهیان باید به سمت شناسایی و رصد مشکلات بومی و حل آنها جهت‌دهی شود.

~/Asset/News/News/Image/tjd2.jpg

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین ویژه برنامه گام دوم با توجه به مقوله علم، پژوهش و تحقیق با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان، رئیس پارک علمی‌و‌فناوری استان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان در بندرعباس برگزار شد.


در این برنامه،علی فتی؛ رئیس پارک علم‌وفناوری استان هرمزگان توسعه و پیشرفت کشور راح اصل
اتکا و اعتماد به جوانان، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و توسعۀ فناوری دانست
و ادامه داد: رویکرد مراکز آموزش‌عالی و آموزش‌و‌پرورش باید مسئله‌محور
باشد.


وی
همچنین با اشاره به لزوم جهت‌دهی به فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه، افزود:
پایان‌نامه‌ها، همایش‌ها و حتی پروژه‌های دانشگاهیان باید به سمت شناسایی و
رصد مشکلات بومی و حل آنها جهت دهی شود.



سپس عامری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان با اشاره بر اینکه نخبگی یک فرآیند است، گفت: سرآمدان و مستعدان تنها زمانی در فرآیند نخبگی قرار دارند که با اقدامات مؤثر خود به پیشبرد اهداف جامعه کمک کنند.


وی با اشاره به نقش مهم ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و پژوهشی، افزود: مهمترین خواستۀ جامعۀ نخبگانی، ایجاد زیرساخت لازم برای انجام تحقیقات و همچنین اعتماد به توان و قابلیت‌های آنان برای اثرگذاری بیشتر در جامعه است.


عامری روحیۀ جهادی را یکی از ویژگی‌های لازم برای اثرگذاری بیشتر جامعۀ نخبگانی در گام دوم اقلاب دانست و اظهار داشت: تحقق شعار «ما می‌توانیم» تنها در سایۀ روحیۀ جهادی میسر خواهد  شد.


رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان ادامه داد: آشنایی مستعدان‌برتر با مفاخر و سرآمدان کشور و همچنین الگوسازی از این افراد برای جامعۀ علمی، می‌تواند به ‌خوبی روحیۀ جهادی  و حس دلبستگی به وطن را در جامعه نهادینه کند؛ به همین دلیل، برگزاری برنامه‌ها، مراسم‌ها و همایش‌های تکریم و الگوسازی از مفاخر و بزرگان کشور یکی از برنامه‌های اولویت‌دار بنیادهای نخبگان استانی است که در آنها ضمن تکریم و پاسداشت فعالیت‌های نخبگانی، ابعاد شخصیتی و اثرگذاری علمی، فرهنگی و اجتماعی بزرگان کشور مورد بیان و تحلیل قرار می‌گیرد.


وی تصریح کرد: مهمترین نکته در گام دوم انقلاب، توجه به علم و پژوهش است؛ از این رو توسعه علم و حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و زیست‌محیطی را می‌توان از مهمترین اصول حاکم بر گام دوم دانست.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 144535
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین