فتی با اشاره به لزوم جهتدهی به فعالیتهای پژوهشی در دانشگاه، گفت: پایاننامهها، همایشها و حتی پروژههای دانشگاهیان باید به سمت شناسایی و رصد مشکلات بومی و حل آنها جهتدهی شود.
![~/Asset/News/News/Image/tjd2.jpg](/thumbnail/550-h_100/uploads/1/old/Asset/News/News/Image/tjd2.jpg)
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین ویژه برنامه گام دوم با توجه به مقوله علم، پژوهش و تحقیق با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان، رئیس پارک علمیوفناوری استان و اعضای هیئتعلمی دانشگاه فرهنگیان در بندرعباس برگزار شد.
در این برنامه،علی فتی؛ رئیس پارک علموفناوری استان هرمزگان توسعه و پیشرفت کشور راح اصل
اتکا و اعتماد به جوانان، توجه به اقتصاد دانشبنیان و توسعۀ فناوری دانست
و ادامه داد: رویکرد مراکز آموزشعالی و آموزشوپرورش باید مسئلهمحور
باشد.
وی
همچنین با اشاره به لزوم جهتدهی به فعالیتهای پژوهشی در دانشگاه، افزود:
پایاننامهها، همایشها و حتی پروژههای دانشگاهیان باید به سمت شناسایی و
رصد مشکلات بومی و حل آنها جهت دهی شود.
سپس عامری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان با اشاره بر اینکه نخبگی یک فرآیند است، گفت: سرآمدان و مستعدان تنها زمانی در فرآیند نخبگی قرار دارند که با اقدامات مؤثر خود به پیشبرد اهداف جامعه کمک کنند.
وی با اشاره به نقش مهم ایجاد زیرساختهای تحقیقاتی و پژوهشی، افزود: مهمترین خواستۀ جامعۀ نخبگانی، ایجاد زیرساخت لازم برای انجام تحقیقات و همچنین اعتماد به توان و قابلیتهای آنان برای اثرگذاری بیشتر در جامعه است.
عامری روحیۀ جهادی را یکی از ویژگیهای لازم برای اثرگذاری بیشتر جامعۀ نخبگانی در گام دوم اقلاب دانست و اظهار داشت: تحقق شعار «ما میتوانیم» تنها در سایۀ روحیۀ جهادی میسر خواهد شد.
رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان ادامه داد: آشنایی مستعدانبرتر با مفاخر و سرآمدان کشور و همچنین الگوسازی از این افراد برای جامعۀ علمی، میتواند به خوبی روحیۀ جهادی و حس دلبستگی به وطن را در جامعه نهادینه کند؛ به همین دلیل، برگزاری برنامهها، مراسمها و همایشهای تکریم و الگوسازی از مفاخر و بزرگان کشور یکی از برنامههای اولویتدار بنیادهای نخبگان استانی است که در آنها ضمن تکریم و پاسداشت فعالیتهای نخبگانی، ابعاد شخصیتی و اثرگذاری علمی، فرهنگی و اجتماعی بزرگان کشور مورد بیان و تحلیل قرار میگیرد.
وی تصریح کرد: مهمترین نکته در گام دوم انقلاب، توجه به علم و پژوهش است؛ از این رو توسعه علم و حرکت به سمت اقتصاد دانشبنیان و زیستمحیطی را میتوان از مهمترین اصول حاکم بر گام دوم دانست.