بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/12/12 - 09:44
  • - تعداد بازدید: 1219
  • - تعداد بازدیدکننده: 71
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس دانشگاه یاسوج:

درآمد گیاهان‌دارویی جایگزین درآمدهای نفت و گاز/ رونمایی از جایزۀ علمی «دکتر رضا امیدبیگی»

عریان گفت: فعالیت دانش‌بنیان در زمینه صنعت گیاهان‌دارویی و درآمدهای این حوزه می‌تواند به عنوان یکی از جایگزین‌های در آمد نفت و گاز در کشور مطرح شود.

~/Asset/News/News/Image/omidbegi a.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای حمایت از مستعدان‌برتر و تزریق داشته‌های بومی به بخش‌های نخبگانی، جایزۀ علمی «دکتر رضا امیدبیگی» به عنوان جایزۀ مشترک بنیادهای نخبگان کهگیلویه‌و‌بویراحمد و فارس در حوزۀ گیاهان‌دارویی اعطا می‌شود.


حمدالله اکوانی؛ رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در مراسم رونمایی از این جایزه، گفت: دکتر رضا امیدبیگی به عنوان یکی از پیشگامان صنعت گیاهان‌دارویی کشور، در سال‌های متمادی فعالیت خود خدمات ارزنده‌ای در به این صنعت ارائه داده است که همین موضوع سبب شد جایزه حوزۀ گیاهان‌داوریی به نام این محقق برجسته نامگذاری شود. 


رئیس بنیاد نخبگان استان تصریح کرد: اعطای این جایزه‌های علمی و گفتمان‌سازی حول این جوایز می‌تواند اثربخشی و اثرگذاری آن را در جامعه افزایش دهد.


 حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان فارس نیز در این مراسم گفت: نخبه‌شناسی، نخبه‌پروری، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری، فلسفه اعلام جوایز به نام بزرگان و مفاخر بومی است که بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان انجام می‌شود.


وی با اشاره به لزوم جهت‌دهی به نیات خیر و موقوفات به سمت حوزۀ علم و فناوری و حمایت از مستعدان‌برتر و مخترعان برگزیده، افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد مانند مجمع خیّران می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرینی بسزایی داشته باشند.


در بخش دیگری از این مراسم، احمد عریان؛ رئیس دانشگاه یاسوج گفت: انجام تحقیق و پژوهش و همچنین سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت گیاهان‌دارویی و درآمدهای این حوزه می‌تواند به عنوان یکی از جایگزین‌های در آمد نفت و گاز در کشور مطرح شود.


 وی افزود: گیاهان‌دارویی مقوله کاملاً تخصصی است که باید مشکلات و مسائل آن توسط متخصصان این رشته پیگیری شود.


عریان ادامه داد: گاهی یک محصول در فرآیند کشت تا زمان فرآوری با تغییری کوچک، خاصیت و اثرگذاری خود را از دست می‌دهد. این موضوع باید توسط محققان و متخصصان این رشته مورد بررسی قرار بگیرد.


رئیس دانشگاه یاسوج پاسداشت فعالیت‌های نخبگانی را یکی از ملزومات امروز کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: تقدیر از کارآفرینان و افراد متخصص و خدمت‌گزار به کشور، مشوقی مناسب برای دانشگاهیان است.


لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از جایزه علمی دکتر رضا امیدبیگی در زمینه گیاهان‌دارویی رونمایی شد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149522
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین