بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/11/02 - 08:00
  • - تعداد بازدید: 1720
  • - تعداد بازدیدکننده: 78
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رییس بنیاد نخبگان استان اردبیل در زمره یک درصد دانشمندبرتر جهان

حسین شایقی؛ رییس بنیاد نخبگان استان اردبیل برای چهارمین سال متوالی در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.

~/Asset/News/News/Image/kjkljs.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به گزارش مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ، حسین شایقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل و استاد گروه برق دانشکده فنی دانشگاه محقق اردبیلی، بر اساس داده‌های منتشر شده از پایگاه طلایه‌داران علم تامسون رویترز ( ISI ) برای چهارمین سال متوالی در زمره یک درصد برتر دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.


معیار انتخاب پژوهشگران برتر بر اساس استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنان است.


بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته‌اند بر اساس تحقیقات خود به بالاترین سطح اعتبار بین‌المللی دست یابند، بر اساس ارزیابی ISI در دسته دانشمندان 1% برتر دنیا قرار می‌گیرند. طلایه‌داران علم ISI نویسندگان را برحسب دامنه فعالیت علمی‌‍شان در رشته‌های موضوعی 22 گانه قرار می‌دهد و تنها فعالیت نویسندگان در ده سال اخیر در محاسبات لحاظ می‌شود.


 نویسندگان در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌اند مرتب‌سازی و سپس 1% برتر نویسندگان به عنوان دانشمندان برتر جهان در معرفی می‌شوند.


لازم به ذکر است، یک‌درصد دانشمندان برتر جهان طبق این فهرست، جمعاً 14% از کل علم دنیا را تولید می‌کنند و همین گروه 24% از کل استنادهای دنیا را نیز دریافت می‌کنند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 155879
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین