بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/02/25 - 15:09
  • - تعداد بازدید: 1412
  • - تعداد بازدیدکننده: 44
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

شش کاری که باید برای تبدیل ایده‌هایتان به واقعیت انجام دهید

«ایده خیلی خوبیه حالا از کی میخواهی شروع کنی؟» شما چند بار این جمله را شنیدهاید؟ معمولاً اتفاق بعدی که برای شما میافتد چیست؟ اجازه بدهید من کارتان را راحت کنم؛ در بیشتر مواقع هیچ اتفاقی نمیافتد.

~/Asset/News/News/Image/ایده4.jpg

به
گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان،

به زبان سادهتر شما ايده خود را به دلايلي نظير فقدان انگيزه، شهامت ريسکپذيري، نداشتن منابع کافي نظير پول و زمان بهراحتي رها ميکنيد و آن ايده فوقالعاده که ميتوانست مانند پروانهاي در زندگي حرفهاي شما بدرخشد، در گهواره خود باقي ميماند تا تاريخ انقضاي آن به پايان برسد. بگذاريد همين اول کار يکچيزي را برايتان روشن کنم؛ حتي اگر هيچکدام از اين مشکلات را هم نداشته باشيد، تبديل يک ايده به واقعيت همانند تولد يک کودک کار بسيار سختي است که نياز به فداکاري و صبر و تحمل دارد. شما بايد مسئوليت آن را بهطور کامل بپذيريد و در تمام طول مسير خودتان بهعنوان ايدهپرداز اوضاع را در دست بگيريد زيرا هيچکس بهتر از شما نميداند که در مغزتان چه ميگذرد. ميدانم اين موضوع شايد تکراري باشد اما به خاطر اهميت آن دوباره تکرارش ميکنم؛ بسياري از افراد تلاشهاي رواني، فيزيکي و ذهني را که مهمتر از هر هدف، تاکتيک و استراتژي است، معمولاً ناديده ميگيرند و بهراحتي زمينه شکست خود را فراهم ميکنند.



براي موفقيت شما نياز به خلاقيت ذهني و برنامهريزي دقيق داريد. فرايند تبديل يک ايده به واقعيت روندي بر پايه نوآوري است.


مشکل اين است که بسياري از ما تجربه کمي در مورد نوآوري در دوران حرفهاي و کاري خود داشتهايم. تحقيقات نشان ميدهد که برنامههاي آموزشي سازماني معمولاً جايي براي نوآوري ندارد و بيشتر به افراد آموزش داده ميشود که چگونه مسئوليتپذير باشند و بهتر دستورات را انجام دهند. درنتيجه نيروهاي سازماني ياد ميگيرند چگونه وظايف خود را در سريعترين حالت ممکن انجام دهند بدون اينکه دنبال نوآوري يا خلاقيت باشند.


اما امروزه بسياري از شرکتها ياد گرفتهاند که جا را براي نوآوري بازتر کنند تا ايدهپردازي و تبديل آن به واقعيت فضاي بيشتري براي رشد و بلوغ داشته باشد. سازمانهايي اينچنين هميشه ميتوانند جايگاه خود را در بازار رقابتي امروز بهخوبي حفظ کنند. يادآوري اين نکته ضروري است که بدانيم بازار امروز جايي براي کپيبرداري يا انجام کارهاي تکراري نيست و اگر شما رؤيا داشتن کسبوکار خود را داريد بايد براي حضور در بازار از نوآوري و خلاقيت خود استفاده کنيد.


کارآفريني ديگر يک تعريف تجاري بهحساب نميآيد بلکه سبک زندگي است و شما براي اينکه بتوانيد کارآفرين موفقي باشيد حتماً بايد نوآوري را در تمام ابعاد زندگي خود به کار ببنديد.


 



اول؛ به خودتان باور داشته باشيد





هر زمان که ايدهاي به ذهن شما خطور ميکند و شما فرصت تبديل آن به واقعيت را پيدا ميکند، احساس وظيفه و مسئوليت در شما ايجاد ميشود اما شما نميتوانيد بدون اعتماد قلبي به خودتان قدمي بهسوي موفقيت برداريد.


شما فقط زماني ميتوانيد اين مسير را آغاز کنيد و حتي ديگران را متقاعد سازد که ايده خلاقانه شما را باور کنند که اول اين باور را در خودتان ايجاد کنيد و اطمينان به موفقيت داشته باشيد. مسئوليتپذيري يعني شما 100 درصد خود را به کار و هدفتان متعهد ميدانيد و باور داريد که کار درست را انجام ميدهيد.


از نظر من مهمترين عامل شکست يک ايده آن است که چالشهاي فرد آنقدر زياد ميشود که باور او به موفقيت را در سايه قرار ميدهد و فرد آرامآرام از هدف خود دور ميشود. اعتماد آنها به خودشان رنگ ميبازد و موفقيت از دسترسشان خارج ميشود.


 



دوم؛ به حرف و نظر ديگران گوش دهيد





گوش دادن به ديگران براي فردي که ميخواهد يک کارآفرين موفق باشد يک الزام بهحساب ميآيد زيرا هر لحظه ممکن است ايدهاي ناب و دستاول از لابهلاي سخنان ديگران به ذهن شما خطور کند. فراموش نکنيد که نصيحت ديگران ممکن است به شما کمک کند اما هميشه درست نيست. واقعاً افراد بسيار کمي وجود دارند که هميشه ميتوان روي حرفشان حساب کرد. بنابراين مراقب باشيد که در بازي نصيحت و پند و اندرز ديگران نيفتيد.


تلاش کنيد که با طبقهبندي بازخوردهايي که به شما ميرسد بهترين معني و مفهوم را استخراج کنيد، بازخوردهاي منفي گاهي بسيار آموزندهتر هستند. بنابراين دنبال دلايل مطرح آنها باشيد. و درنهايت به يادتان باشد که تصميمگيري نهايي بر عهده خود شماست.


 



سوم؛ ريسک را در آغوش بگيريد





برقراري ارتباط با ديگران بخش بسيار مهمي از تبديل يک ايده به واقعي است اما بهترين رفيق شما در اين ماجرا ميزان ريسکپذيري شما خواهد بود. ريسک به شما کمک ميکند تا از منطقه امن خود خارج شويد و به ماجراجويي بپردازيد. قبول دارم که کمي سخت به نظر ميرسد، البته شما بايد انتظار چالشهايي را در مسير خود داشته باشيد اما اين چالش و دشواريها نبايد تمرکز شما را برهم بزند و نگاهتان را از هدف برگرداند.


ممکن شرايط آنگونه که برنامهريزي کرده بوديد پيش نرود و حتي در ميانههاي راه نااميد هم بشويد اما يادآوري همين موضوع که شما ريسکي را به جان خريدهايد تا به هدف و ارزشي بزرگتر برسيد ميتواند شما را دوباره به بازي برگرداند.


 



چهار؛ يادتان باشد که صبر يک بايد است 





هميشه مسيري را که پيمودهايد تا به جاي فعلي برسيد به ياد داشته باشيد. موفقيت يکشبه اتفاق نميافتد و شما هم زمان زيادي را گذراندهايد تا به اينجا کار برسيد. افرادي که ميخواهند زود به نتيجه برسند دچار اضطراب بالا ميشوند و همين اضطراب آنها را مجبور ميکند که تصميمات بدي بگيرند. اگر شما سر فرصت فکر کنيد و به خودتان وقت بدهيد ميتوانيد مشکلات زيادي را حل کنيد. حتي موفقيتهاي کوچک هم بخشي از دستاورد شما بهحساب ميآيند از آن عبور نکنيد. شما نميتوانيد يکدفعه به بالاي نردبان بپريد و بايد با دقت از تمام پلهها بالا برويد.


 



پنج؛ ياد بگيرد که چگونه ايده خود را براي ديگران توضيح دهيد





تبديل ايده به واقعيت نياز به کمک ديگران دارد و شما بايد بتوانيد ايده خود را بهخوبي براي ديگران شرح دهيد. شما بايد بتوانيد ارزشهاي خود را براي آنها توضيح دهيد تا بتوانند به شما کمک کنند و در کنار شما باشند. حضور آنها بهصورت حرفهاي بهعنوان همکار، مشاور و حتي سرمايهگذار زماني امکانپذير است که دقيقاً بدانند که دنبال چه چيزي هستيد و از آنها چه چيزي ميخواهيد.


 



شش؛ همه قدمها را بشناسيد و آنها را به هم مرتبط کنيد



 



احتمالاً شما هم دوز بازي کردهايد، برنده نهايي بازي دوز کسي است که بتواند نقاط مناسب را در زمان مناسب و ترتيب مناسب به هم وصل کند. اين اتفاق در تجارت هم بايد بيفتد شما بايد قدمهاي اول و دوم و سوم را بشناسيد و در زمان مناسب يک مرحله جلو برويد و جاي خود را عوض کنيد.اما نکته مهمي که در طول اين فرايند نبايد از قلم بيفتد ارتباط ميان گامهاي طي شده و جايگاه فعلي شماست. اين شيوه مانند يک نقشه گنج به شما کمک ميکند تا به هدف خود برسيد. جهت يادآوري؛ نقطه آغازين کار شما مهمترين روز در دوران حرفهاي به شمار ميرود براي همين سعي کنيد هميشه آن را به ياد داشته باشيد. شما هم ميتوانيد موفق بشويد. اين شش نکته تنها در رسيدن به هدفتان به شما کمک ميکند بلکه ميتوانيد با اتکا بر آنها ذهن خلاقانه خود را تقويت کنيد. به خودتان اعتماد داشته باشيد و زودتر کار را شروع کنيد. 


 



  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 146506
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین