بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/10/29 - 07:02
  • - تعداد بازدید: 1136
  • - تعداد بازدیدکننده: 65
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان البرز مطرح کرد:

لزوم بکارگیری توان نخبگانی در حوزۀ مبارزه با مواد مخدر

نشست مشترک رئیس بنیاد نخبگان استان البرز و دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر البرز با هدف زمینه‌سازی برای بکارگیری توان نخبگانی در بخش‌های مورد نیاز این مرکز برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/اعتیاد4.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور استفاده از ظرفیت‌های علمی بنیاد نخبگان استان البرز و جامعۀ نخبگانی استان در حوزۀ مبارزه با مواد مخدر، نشست مشترک رئیس بنیاد نخبگان استان البرز و دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.


محمد نبیونی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان البرز در ابتدای این نشست، شرحی از مأموریت‌های بنیاد ملی نخبگان و تاریخچه‌ای از فعالیت‌های انجام‌شده با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان را ارائه کرد.


وی با اشاره به فعالیت‌های استان البرز به عنوان یک استان پیشرو در حوزۀ اخذ مجوز تأسیس مرکز رشد تخصصی مبارزه با مواد مخدر، انجام مهندسی‌معکوس برای ساخت دستگاه‌‍‌های تشخیص و شناسایی مواد مخدر و پرورش سگ‌های موادیاب، گفت: در جشنواره ایده‌های برتر که با دبیری و مسئولیت این بنیاد در هفتۀ پژوهش برگزار شد، تعدادی از ایده‌ها مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر بود.


وی افزود: بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی از جمله پژوهشکده گیاهان دارویی، پژوهشگاه مواد و انرژی و اداره استاندارد در استان البرز در حوزۀ مبارزه با مواد مخدر فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.


نبییونی با اشاره به اینکه استان البرز پتانسیل بالایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر دارد، ادامه داد: بنیاد نخبگان استان البرز آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت نخبگان و مستعدان‌برتر بومی در مطالعات پژوهشی مورد نیاز ستاد همکاری کند.


در ادامه این نشست، علیجانی؛ دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز نیز گفت: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در انجام وظایف خود مبتنی بر دانش روز دنیا و علم‌محور است.


وی اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آمادگی دارد از ظرفیت‌های موجود در هر مدل کاری، مانند پیشگیری و شناسایی و به شرط داشتن خروجی‌های عملی و کاربردی حمایت کند.


علیجانی در ادامه بیان داشت: طرح‌هایی با موضوع استفاده از داروهای ترک اعتیاد با عوارض کمتر، شناسایی پیش‌ماده‌های ساخت روانگردان‌های صنعتی، داروهای کاهش و خنثی سازی عوارض ترک اعتیاد، دستگاه‌های آنالیزور بخصوص در مورد مواد خوراکی، افزایش سن عملکرد سگ‌های موادیاب، سم‌زدایی، معتادین متجاهر از اولویت‌های پژوهشی ستاد هستند.


دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز در پایان گفت: با استفاده از ظرفیت نخبگان برای طرح‌های پژوهشی تعریفشده در ستاد مبارزه با موادمخدر می توانیم گام‌های مؤثری برای کاهش آمار اعتیاد در استان البرز برداریم.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153115
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین