بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/06/31 - 08:44
  • - تعداد بازدید: 1067
  • - تعداد بازدیدکننده: 63
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

لزوم شناخت و معرفی دقیق مزیت‌های بومی

معتمدیان با اشاره به لزوم شناخت و معرفی دقیق مزیت‌های بومی، گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات استانی در مسیر توسعه، به دلیل عدم‌شناخت و سپس عدم‌معرفی داشته‌های استان در بخش‌های مختلف به سیستم اداری کشور به وجود آمده‌اند.

~/Asset/News/News/Image/photo_20ggg.jpg

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رساین بنیاد ملی نخبگان؛ محمدصادق معتمدیان؛ استاندار خراسان‌جنوبی در نشست هم‌اندیشی با جامعۀ نخبگانی، ایده‌پردازان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان استان با اشاره به لزوم بهره‌مندی از توان نیرو‌ی‌انسانی متخصص برای توسعۀ منطقه‌ای، گفت: تلاش بر این است که از توان نخبگان، مشاوران علمی و اساتید دانشگاهی برای توسعۀ استان به بهترین‌شکل بکار گرفته شود.






 وی با اشاره به مزیت‌های بومی و سرزمینی استان خراسان‌جنوبی، افزود: معادن، مرز و محصولات استراتژیک از جمله مزیت‌های این استان است.




استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به لزوم شناخت و معرفی دقیق مزیت‌های بومی، ادامه داد: بخش عمده‌ای از مشکلات استان در مسیر توسعه به دلیل عدم‌شناخت و سپس عدم‌معرفی داشته‌های استان در بخش‌های مختلف به سیستم اداری کشور به وجود آمده‌اند.




 معتمدیان با بیان اینکه اجرای دقیق سند آمایش سرزمینی خراسان‌جنوبی نیازمند حضور فعال نخبگان و دانشگاهیان است، اضافه کرد: برقراری پیوند نظام‌مند بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی درون‌استانی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند این دو را به عنوان صاحبان دانش و تجربه، به ادبیات مشترک در مسیر توسعۀ استان برساند.


استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان، تصریح کرد: یکی از مشکلات خراسان‌جنوبی دوری از مرکز کشور است که این موضوع دست‌انداز بزرگی در پیشرفت همه‌جانبۀ استان است. خام‌فروشی محصولات استراتژیک یکی دیگر از موضوعات و چالش‌های جدی استان است که تمرکز بر فرآوری آنها به عنوان یکی از اولویت‌ها باید در دستورکار قرار بگیرد. در این حوزه بنیاد نخبگان استان می‌تواند فراهم‌کنندۀ بستر فکری و علمی لازم در شناسایی اولویت‌ها و فرآوری آنها باشد.




معتمدیان کم‌آبی را یکی دیگر از چالش‌های جدی استان خراسان‌جنوبی دانست و اظهار داشت: برای رفع این مشکل، تدوین سند سازگاری با شرایط کم‌آبی خراسان‌جنوبی در دستورکار قرار گرفت که در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی کشور نیز به تصویب رسید. خراسان‌جنوبی نخستین استانی است که به صورت پایلوت این طرح که نقش کلیدی در توسعه استان دارد را اجرایی می‌کند.


استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه یادآور شد: حضور نخبگان و متخصصان در کارگروه‌های تخصصی استان مثل آب و معدن و گیاهان‌دارویی و استفاده از نظرات آنان، اثرگذاری بالایی در پیشرفت همه‌جانبه و تعالی استان دارد بطوریکه با شرکت در این کارگروه‌ها ضمن رصد و رفع مشکلات توسط نخبگان، جایگاه اجتماعی این افراد نیز تثبیت می‌شود که این مهم خود عاملی برای افزایش حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی نخبگان و  الگوسازی از آنان برای نسل جوان است.


لازم به ذکر است، در این دیدار برخی از سرآمدان، مستعدان‌برتر، صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون توسعۀ استان پرداختند. تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان استان با آیین‌نامه مشخص، اولویت واگذاری طرح‌های پژوهشی به اساتید و نخبگان معرفی شده از سوی بنیاد نخبگان استان، تشکیل کارگروه رفع موانع شرکت‌های دانش‌بنیان ذیل معاونت اقتصادی استانداری، تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با همکاری بورس، حمایت همه‌جانبۀ دستگاه‌های اجرایی از رویداد هم‌نت محصولات استراتژیک استان (زرشک، زعفران، عناب، انار)، از مهمترین مواردی بود که در این نشست به آنها اشاره شد.


حمایت و مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌ها از استارت‌آپ‌های استان، برگزاری تور نوآوری، الزام دستگاه‌های اجرایی به خرید تجهیزات مورد نیاز از شرکت‌های دانش‌بنیان داخل استان، راه‌اندازی صندوق پژوهش و نوآوری استان، ایجاد کمیته آینده‌پژوهی، تشکیل کمیته‌های تخصصی با حضور نخبگان و مدیران، از دیگر نکات مطرح‌شده در این نشست بود.


 


 


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145718
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین