بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/02/09 - 10:41
  • - تعداد بازدید: 829
  • - تعداد بازدیدکننده: 68
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مستعدان‌ از باغ گیاه‌شناسی ملی و جشنواره گلابگیری بازدید کردند

برنامه تفریحی بازدید از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران و جشنواره گلابگیری به همت بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

 

~/Asset/News/News/Image/BagMel.JPG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ رویداد فرهنگی بازدید از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در قالب جشنواره گلابگیری و عرقیات گیاهی با حضور جمعی از مستعدین برتر همکار در طرح شهید احمدی‌روشن برگزار شد.


در این رویداد، شرکت‌کنندگان ضمن بازدید از این باغ، با گونه‌های گیاهی موجود نیز آشنا شدند.


باغ گیاه‌شناسی ملی ایران شامل ۳۰۰۰ گونه از انواع گیاهان درختچه‌ای، بوته‌ای و درختی است. این موزه زنده از رویشگاه‌های گوناگون ایران نظیر کوهستانی البرز و زاگرس، جنگلی خزری و بیابان‌ها و همچنین رویشگاه‌های مهم جهان نظیر اروپا، آمریکا، آسیا (هیمالیا، چین و ژاپن) تشکیل شده است.


علاوه بر آن در این باغ، قطعات تخصصی نظیر گیاهان دارویی و صنعتی، آربراتوم، گیاهان پیاز دار ایران و باغ میوه ایرانی و همچنین قطعات آموزشی‌-‌نمایشی شامل باغ‌های سنگی و صخره‌ای، باغ‌های نمایشی، آبشارها و دریاچه‌ها هم در این مکان وجود دارد.


همچنین باغ گیاه‌شناسی به عنوان ذخیره ژنتیکی گیاهان در معرض خطر انقراض، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با بهره‌گیری از روش‌های مختلف علمی، امکان شناخت گونه‌های گیاهی کشور فراهم گشته و محدوده پراکنش آنها تعیین می‌شود.


تحقیق در زمینه روش‌های تکثیر و پرورش گونه‌های با ارزش از نظر حفاظتی و اقتصادی، از موضوعات دیگری است که در باغ‌های گیاه‌شناسی به آن پرداخته می‌شود. علاوه بر اهداف تحقیقاتی و علمی، هدف از احداث باغ گیاه‌شناسی، ایجاد مجموعه‌ای از گیاهان بومی و غیربومی در فضای باز یا در گلخانه‌ها است.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 156076
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین