بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/09/05 - 13:42
  • - تعداد بازدید: 988
  • - تعداد بازدیدکننده: 57
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

مشارکت سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات در اجرای طرح شهید احمدی‌روشن

در پی امضای تفاهم‌نامه‌های جداگانه مقرر شد همکاریهای مشترک میان بنیاد ملی نخبگان با سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات جهت اجرای طرح احمدی روشن افزایش یابد.

~/Asset/News/News/Image/احمدی روشن 66.jpeg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ طی نشستی در بنیاد ملی نخبگان با حضور محمد سعادت فومنی؛ قائم مقام بنیاد، محمد شریف خانی؛ معاون فضای مجازی صداوسیما، ستار هاشمی؛ معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان بنیاد ملی نخبگان، تفاهم‌نامه‌های جداگانه در راستای همکاریهای مشترک میان بنیاد با سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت اجرای طرح احمدی روشن به امضا رسید.




لزوم توجه به بعد فرهنگی مطالعاتدر رفع نیازمندی‌ دستگاهها از طریق «طرح شهید احمدی روشن»



در این نشست، محمود سعادت؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، با تاکید بر لزوم بالفعل شدن توانمندی‌های نیروهای انسانی زبده حاضر در کشور گفت: بخشی از این افراد در همکاری با دستگاه‌های دولتی مشغول به فعالیت خواهند شد و بخش دیگری از آنها در کسب و کارهای نوآورانه خصوصی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


وی در ادامه  به اجرای طرح احمدی روشن در راستای رفع نیازمندی‌های دستگاه‌ها، اشاره کرد و با تاکید بر لزوم توجه به بعد فرهنگی مطالعات در رفع نیازمندی‌ها گفت: از دستگاه‌ها درخواست می‌شود که در تعریف نیازهای خود چندین موضوع را مورد توجه قرار دهند.


سعادت گفت: برخی از نیازمندی‌ها مربوط به حوزه‌های فنی است که بسیاری از نخبگان کشور در این حوزه مسلط هستند و بخش دیگر نیازمندی‌ها مربوط به حوزه علوم اجتماعی و انسانی می‌شود که متاسفانه به حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی کمتر توجه شده است و این در حالی است که نهادهایی چون صدا و سیما و وزارت ارتباطات به دلیل مسائل فرهنگی که با آن مواجه هستند، به فناوری‌های این حوزه نیازمندند.


وی  افزود: با امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد ملی نخبگان با سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات بخش مهمی از هسته‌های نخبگانی در جهت رفع نیازمندی‌های کشور فعال می‌شوند. با تحقق این امر علاوه بر آنکه نیازهای دستگاه‌ها مرتفع می‌شود، نخبگان نیز اطمینان می‌یابند که آینده شغلی مناسبی در انتظار آنها است.


سعادت سپس به  لزوم توجه به مربیان و اساتید هسته‌های نخبگانی، اشاره کرد و گفت: در راستای توانمندسازی هستههای نخبگانی، اعضای هیات علمی و همچنین افراد خبره‌ای که در دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف علمی و فنی فعال هستند، به عنوان مربی در هسته‌های نخبگانی حضور دارند و بر همین این اساس از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود که افرادی را که تجربه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف علمی و فنی دارند، برای انتخاب مربیان هسته‌های نخبگانی، به بنیاد ملی نخبگان معرفی کنند


همکاری سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات در«طرح شهید احمدی روشن»

همچنین در این نشست، حسن سالاریه؛ معاون آینده‌سازان بنیاد گفت: موضوع تفاهم‌نامه بنیاد ملی نخبگان با سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات، همکاری در طرح شهید احمدی روشن است که این طرح به ابتکار بنیاد ملی نخبگان و با همکاری برخی از دستگاه‌ها در حال اجرا است.


وی طرح احمدی روشن را طرحی در راستای توانمندسازی استعدادهای برتر دانشگاهی توصیف کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان از بدو تاسیس توانمندسازی استعدادهای برتر را در دستور کار خود قرار داده است. در این طرح استعدادهای برتر در راستای حل مسئله و رفع نیازها و چالش‌های واقعی کشور مشارکت می‌کنند.


سالاریه توانمندسازی استعدادهای برتر در راستای حل مسئله و نیازهای کشور با همکاری اساتید خبره را یکی از به‌روزترین روش‌های تعلیم و تربیت و توانمندسازی نخبگان دانست و گفت: دراین روش علاوه برتوانمندسازی استعدادهای برتر، آنها با فرصت‌های شغلی و چالش‌های کشور و دستگاه‌های متقاضی نیز با استعدادهای برتر آشنا خواهند شد.


وی با بیان اینکه طرح احمدی روشن از دو سال قبل اجرایی شده است، اظهار کرد: در این دوره‌ها آئین‌نامه‌ها و روال‌های اجرایی آن تدوین شد و از دستگاه‌ها درخواست شد که نیازمندی‌های خود را ارسال کنند. در حال حاضر نیز هسته‌های نخبگانی که در این طرح از دور اول تشکیل شده‌اند، آماده تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.


سالاریه وزارت ارتباطات و صدا و سیما را از جمله اضلاع اجرای این طرح برشمرد و گفت: برهمین اساس تفاهم‌نامه‌های مشترکی با این دستگاه‌ها در راستای اجرای طرح احمدی روشن منعقد می‌شود.


اعلام آمادگی وزارت ارتباطات برای بهرهمندی از توانمندی‌های نخبگان

ستار هاشمی؛ معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به بیان اهداف و ماموریت‌های معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات پرداخت و گفت: در این معاونت طرح اقتصاد مقاومتی با عنوان "کریدور فاوا" تعریف شده است، در این طرح تعدادی پروژه‌های پیشران در نظر گرفته شده که از جمله پروژه‌های پیشران تعریف شده می‌توان به طرح کمک به تشکیل زیست بوم تلفن همراه با نگاه حمایت از تولید داخل اشاره کرد.


هاشمی در این باره گفت: زمانی که صحبت از تلفن همراه می‌شود. مولفه‌های متعددی در این زیست بوم نقش ایفا می‌کنند که این مولفه‌ها از تولید سخت‌افزار تا تشکیل استارتاپ‌ها و پیاده‌سازی نرم‌افزارها برای ارائه خدمات و سرویس‌ها را شامل می‌شود.


معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، بیگ دیتای شکل‌گیری اینترنت اشیاء منطبق بر نیاز و نسل پنجم اینترنت را از دیگر پروژه‌های پیشران طرح اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه برشمرد و یادآور شد: ایجاد ارتباط میان نهادهای مختلف از جمله ضرورت‌های مورد نیاز امروز کشور ما است. چرا که در این ارتباطات علاوه بر شناسایی نخبگان از هسته‌های نخبگانی در رفع معضلات کشور بهره گرفته می‌شود.


هاشمی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد:‌ در معاونت فناوری وزارت ارتباطات آمادگی داریم که با تمام توان از توانمندی‌های نخبگان در راستای حل مسئله کمک بگیریم.


ایجاد حلقه واسط میان بنیاد ملی نخبگان و صدا و سیما

در بخشی از این نشست، محمد شریف‌خانی؛ معاون فضای مجازی صداوسیما، گفت: توجه به مسائل حوزه‌های فنی و محتوایی از جمله نیازمندی‌های این سازمان است و با امضای تفاهم‌نامه با بنیاد ملی نخبگان امیدواریم هسته‌های نخبگانی در جهت رفع نیازمندی‌های این سازمان اقدام کنند.


وی سپس به اجرای دوره چهارم طرح احمدی روشن اشاره کرد و گفت: در این طرح هسته‌های نخبگانی با هدایت یک استاد نخبه بر روی محصول فناورانه فعالیت می‌کنند و جامعه نخبگانی نیز در قالب این طرح در حوزه رفع نیازها پروژه‌هایی را اجرایی خواهند کرد.


شریف‌خانی اظهار کرد: امروزه هسته‌های نخبگانی درلایه‌های حاکمیتی نیز وارد شده‌اند و با امضای این تفاهم‌نامه فرصت بی‌نظیری ایجاد می‌شود. چرا که یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های هر سازمان دولتی و خصوصی نیروهای انسانی آنها است و اگر نیروهای نخبه و زبده جذب سازمان‌ها شوند، سازمان‌ها نیز حرکت‌های رو به جلویی خواهند داشت.


شریف‌خانی ایجاد حلقه واسط میان بنیاد ملی نخبگان و صدا و سیما را از جمله دستاوردهای امضای این تفاهم‌نامه ذکر کرد و افزود: از جمله نیازهای سازمان صدا و سیما، توجه حوزه‌های فنی و محتوایی است و نخبگان نیز در این حوزه می‌توانند ما را یاری کنند و امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه در صفحه همکاری میان این سازمان و بنیاد ملی نخبگان برگ زرینی ایجاد شود.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147096
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین