بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/09/11 - 11:11
  • - تعداد بازدید: 1174
  • - تعداد بازدیدکننده: 77
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزیدۀ جایزۀ علامه طباطبایی:

نخبگی در دگردوستی و خدمت‌رسانی معنا می‌شود

دلاور گفت: اگرچه نخبه بودن شاخص‌های علمی مشخصی دارد اما باید دانست نخبه فردی است که خود را وام‌دار و متعلق به جامعۀ بومی می‌داند.

~/Asset/News/News/Image/دلاور.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برگزاری برنامه‌های تکریم مفاخر بومی با هدف پاسداشت خدمات نخبگانی و همچنین الگوسازی از آنان برای نسل‌جوان خاصه مستعدان‌برتر، آیین تکریم و بزرگداشت دکتر علی دلاور؛ چهرۀ برجستۀ علوم‌تربیتی و روانشناسی کشور به همت بنیاد نخبگان لرستان و با همکاری دانشگاه لرستان برگزار شد.


علی دلاور؛ استاد ممتاز روش تحقیق و آمار در علوم تربیتی و روانشناسی و برگزیدۀ جایزۀ علامه طباطبایی در این مراسم با بیان اینکه نخبگی در خدمت به مردم معنا می‌شود، گفت: نخبه واقعی فردی است که به مردم خدمت کند و زندگی نخبگی دگردوستی و دوست داشتن و کمک کردن به دیگران معنا می‌شود.


وی افزود: گرچه در آیین‌نامه‌ها نخبه بودن شاخص‌های علمی مشخصی دارد اما باید دانست نخبه فردی است که خود را وام‌دار و متعلق به جامعۀ بومی می‌داند و می‌داند که برای رسیدن او به قله‌های علمی، عوامل متعددی دست‌به‌دست هم داده‌اند. به عبارت دیگر، حمایت‌های جامعه سبب شده است که فرد به موفقیت‌های متعدد برسد و به همین دلیل نیز فرد باید حس دگردوستی و خدمت‌رسانی داشته باشد.


دلاور در پایان با بیان اینکه در روانشناسی اخلاق، موضوع دگردوستی و موضوع عدالت بسیار مهم هستند، تصریح کرد: عدالت یعنی اینکه من دارای حقوقی هستم که اجازه نمی‌دهم دیگران به آنها تعرض کنند و دیگران هم دارای حق و حقوقی هستند که من حق ندارم به آنها تعرض و تجاوز کنم؛ این اصل زندگی مسالمت‌آمیز اجتماعی است.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 155025
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین