بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/10/24 - 12:09
  • - تعداد بازدید: 1077
  • - تعداد بازدیدکننده: 68
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با هدف گسترش زمینه‌های همکاری‌/

نشست رؤسای بنیادهای نخبگان پهنه غرب کشور برگزار شد

نشست رؤسای بنیادهای نخبگان استان‌های پهنه غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/میزگرد یا نشست نخبگانی.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور توسعۀ همکاری‌های بنیادهای نخبگان هم‌پهنه و تسهیل مسیر اجرایی‌شدن برنامه‌های مصوب بنیاد ملی نخبگان، نشست رؤسای بنیادهای نخبگان استان‌های پهنه غرب کشور با حضور رؤسای بنیادهای نخبگان استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و ایلام در کرمانشاه برگزار شد.


در این نشست، آوات طاهرپور؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه ضمن اشاره به سالگرد تأسیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه، گزارشی اجمالی از برنامه‌های اجراء شده این بنیاد در سال 1397 ارائه کرد و سپس به تبیین طرح هیوا (طرح هدایت، یاری و واکاوی استعدادهای برتر) پرداخت و گفت: امید است با توجه به دستاوردهای این طرح، هیوا به زودی به صورت طرح ملی اجرایی شود.


وی افزود: شیوه‌نامه طرح هیوا با توجه به ظرفیت‌های استانی و ضرورت هدایت، یاری و واکاوی استعدادهای‌برتر استان، توسط بنیاد نخبگان استان کرمانشاه تدوین شده است.


طاهرپور ادامه داد: این طرح برای ایجاد فرصت‌های مناسب در پهنه استان، با ایجاد سازوکارهای حمایتی و برای توانمندسازی افراد، گروه­های نخبه و استعدادبرتر ­دارای توانمندی در حوزه‌های مورد نیاز استان تهیه شد.


رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه تصریح کرد: طرح هیوا در شهریورماه 1397 در بنیاد نخبگان استان کرمانشاه مطالعه، طرح و تنظیم شد و درمورخه 1397/7/4 جهت اجرایی شدن از سوی بنیاد ملی نخبگان به همین نام ابلاغ شد. همچنین از مهرماه 1397 تاکنون دو جلسه در فرمانداری‌های سنقروکلیایی و روانسر در خصوص تبیین طرح هیوا برگزار شده است. گسترش این طرح سازنده به منجر به معرفی این طرح به عنوان طرح ملی و قابل اجراء در تمام کشور شده و موقعیتی مناسب در انعکاس پیشرو بودن استان کرمانشاه در این راستاء خواهد بود. 


طاهرپور با اشاره به لزوم حمایت معنوی از مستعدان‌برتر، اظهار داشت: نهادینه‌شدن ارزش‌های اصیل نخبگانی یکی از ملزومات توسعه استان و همچنین پویایی دستگاه‌های اجرایی و اداری است چراکه این مهم تنها با تزریق توان نخبگانی امکان‌پذیر است.


رحمت صادقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان نیز اظهار داشت: برای اینکه از نخبگان حمایت شود در استخدام در جذب در مؤسسات علمی و دانشگاه‌ها علاوه بر آیین‌نامه‌های مرتبط، باید سهمیه خاص نخبگانی و استعدادهای‌برتر در نظر گرفته شود.


وی با اشاره به لزوم تکریم مفاخر بومی، افزود: تکریم تنها برگزاری یک مراسم نیست و حرکت‌هایی مانند حمایت از چاپ کتاب یا برپایی نمایشگاه را می‌توان جز تکریم قرار داد.


صادقی اظهار داشت: برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های تکریم، باید بخش‌های مختلف آن کاملاً مشخص باشد؛ البته تکریم نباید در مراسم خلاصه شود چراکه مهمترین نحوۀ بزرگداشت مفاخر، زمینه‌سازی برای عملیاتی‌شدن ایده‌های آنان است.


 ختن‌لو؛ رئیس بنیاد نخبگان استان همدان نیز اظهار داشت: پهنه‌بندی تجربه موفقی بوده و این نشست‌ها و جلسات می‌توانند سبب سرعت بیشتر کارها و برنامه‌ها شوند.


وی افزود: اطلاع‌رسانی درباره دستاوردهای بنیادهای نخبگان استانی یکی از اقداماتی است که می‌تواند زمینه‌ساز سعۀ دایرۀ نخبگانی شود.


در ادامه، حمزه امیری؛ رییس بنیاد نخبگان استان لرستان و سرپرست بنیاد نخبگان استان ایلام نیز با تأکید بر بهره‌بری بهینه از ظرفیت‌های صداوسیما، اظهار داشت: یکی از بهترین محل‌ها برای نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگانی و اهداف بنیاد ملی نخبگان، صداوسیما است. ساخت مستندهایی از مفاخر بومی، نقش تأثیرگذار آنان در روند توسعه و خدمت‌رسانی به جامعه می‌تواند این مهم را تا حد مطلوبی محقق کند.


لازم به ذکر است، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر به امضای دکتر سورنا ستاری؛ معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان، از زحمات مریم اسلام‌پناه؛ رئیس سابق بنیاد نخبگان استان کرمانشاه تقدیر شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 146945
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین