بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/12/11 - 09:48
  • - تعداد بازدید: 862
  • - تعداد بازدیدکننده: 78
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان مطرح کرد:

نقش صداوسیما در ایجاد باور اجتماعی در خصوص اثرگذاری نخبگان

عامری، ایجاد باور اجتماعی در خصوص اثرگذاری نخبگان و استعدادهای‌برتر در جامعه را از جمله مهمترین اهداف مشترک بنیاد و رسانه توصیف کرد.

~/Asset/News/News/Image/رسانه 3.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور بررسی نحوه ارتقا باور اجتماعی در خصوص اثرگذاری نخبگان و استعدادهای‌برتر در جامعه و تقویت تعامل دوسویه، نشست مشترک رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان با مدیرکل سازمان صداوسیما استان برگزار شد.


در این نشست، عامری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان با تأکید بر اینکه بخش مهم در تعریف نخبگی اثرگذاری آنان در جامعه است، گفت: نحوه اثرگذاری در جامعه در دو حوزه اهمیت دارد که حوزه اول توانمندسازی است و حوزۀ دیگر ایجاد باور و اعتقاد اجتماعی مبنی بر وجود سرمایه‌های انسانی که با اقدامات اثرگذار و متحول‌کننده جامعه را دنبال می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه ایجاد باور اجتماعی در خصوص اثرگذاری نخبگان و استعدادهای‌برتر در جامعه هدف نهایی بنیاد و رسانه است، ادامه داد: باور عمومی جامعه باید به سوی افزایش نگاه درون‌زا و اقدامات تحول‌آفرین، رفع مشکلات کشور و ایجاد توسعه پایدار، متمرکز شود.


وی با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد نخبه‌نما از فضای مجازی، این امر را سبب ایجاد بی اعتمادی جامعه به حوزۀ نخبگان و در نتیجه خدشه‌دار کردن جایگاه رسانه بین مردم دانست و گفت: جهت آگاهی‌بخشی جامعه و مردم از توانمندی اجتماع‌نخبگانی و با عنایت به وجود سنجه‌های قوی شناسایی در بنیاد ملی نخبگان کشور، بنیاد استان می تواند در معرفی افراد و انتخاب موضوع برای هدایت برنامه‌سازان جهت مستندسازی دستاوردهای افراد اثرگذار در جامعه، با صداو سیما همکاری لازم را انجام دهد.


در ادامه جلائی؛ مدیر کل صداوسیما مرکز خلیج‌فارس به اهمیت کاربرد صحیح واژه نخبه و حفظ درجات مستعدان در بنیاد ملی نخبگان در حوزه رسانه اشاره و راهکارهای رسانه‌ای جهت اثرگذاری نخبگان را تشریح کرد.



وی در ادامه به منظور همکاری و تولید برنامه‌‌ها در زمینه‌های مختلف در راستای توسعه استان، همکاری بنیاد در دسترسی و بهره‌وری مناسب و هدفمند از بانک اطلاعاتی نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان جهت ارائه به برنامه‌سازان استان را خواستار شد.


لازم به ذکر است، در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد نخبگان استان هرمزگان و صداوسیمای استان منعقد شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 154093
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین