بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/07/03 - 10:44
  • - تعداد بازدید: 670
  • - تعداد بازدیدکننده: 56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان فارس مطرح کرد:

نقش مهم موقوفات در حمایت از استعدادهای‌برتر دانشگاهی

شریف جهت‌دهی موقوفات و نیات خیر به سمت حوزه‌های علم و فناوری را امری مهم برای حمایت از نخبگان برشمرد.

~/Asset/News/News/Image/WhatsA51.jpeg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای آشنایی بیشتر مسئولان و دستگاه‌های حکومتی و دولتی با اهداف، رویکردها و اقدامات بنیاد ملی نخبگان و بنیادهای نخبگان استانی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری؛ معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با حضور در بنیاد نخبگان فارس، ضمن برپایی نشست با رئیس بنیاد نخبگان استان، از نزدیک با برنامه‌ها و رویکردهای این بنیاد و مجمع خیّران نخبه‌پرور آشنا شد.


در این دیدار، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: بنیاد ملی نخبگان در سطوح مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی، فارغ‌التحصیلان و مخترعان‌برتر، شناسایی و حمایت از مستعدان‌برتر را به عنوان اصلی‌ترین رسالت خود در اولویت قرار داده است.


وی با بیان اینکه در سطح دانش‌آموزی استعدادهای برتر با اجرای برنامه ملی شهاب شناسایی می‌شوند، به برخی فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان فارس در این حوزه اشاره کرد و افزود: این بنیاد با همکاری جمعی از مستعدان‌برتر دانشگاهی، برپایی مدارس فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی را بر پایه فعالیت آموزش‌محور و پروژه‌محور طراحی اجرا کرده است تا بتواند آموزش‌های مورد نیاز در حوزه‌های مختلف مانند خلاقیت، تفکر و کارگروهی را به دانش‌آموزان مقطع متوسطه ارائه کند.


شریف ادامه داد: در بحث شناسایی دانشجویان استعداد‌برتر نیز بر طبق مقررات و آئین‌نامه‌های مشخص در بنیاد ملی نخبگان، افراد ذی‌صلاح می‌توانند از تسهیلات و حمایت‌های اعطایی به مدت یکسال بهره‌مند شوند. برای برخورداری از این حمایت‌ها در سال‌های متمادی، استمرار فعالیت‌های نخبگانی شرط است.


رئیس بنیاد نخبگان فارس در ادامه با اشاره به عناوین و رویکردهای برخی تسهیلات، اظهار داشت: تسهیلاتی مانند وام مسکن، خدمت نظام‌وظیفه تخصصی، پسا دکتری، تسهیلات جذب در مؤسسات علمی یا شرکت‌های دانش‌بنیان، برخی از حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از دانش‌آموختگان مستعد است تا این افراد در مسیر اثرگذاری و خدمت‌رسانی به جامعۀ بومی، نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند.


شریف الگوسازی و تکریم مفاخر و بزرگان کشور را یکی از ملزومات امروز کشور و هدایت‌گر استعدادهای‌برتر دانست و تصریح کرد: الگوسازی از بزرگان و مشاهیر کشور که همواره منشاء خدمت‌رسانی و اعتلای نام کشور بوده‌اند، یکی از برنامه‌های مهم در بنیادهای نخبگان استانی است.


شریف در ادامه جهت‌دهی موقوفات و نیات خیر به سمت حوزه‌های علم و فناوری را امری مهم برای حمایت از نخبگان برشمرد و اظهار داشت: راه‌اندازی مجمع خیّران نخبه‌ فارس یکی از اقداماتی بود که بنیاد نخبگان استان به منظور تسهیل مسیر نخبگانی و حمایت هدفمند از استعدادهای‌برتر انجام داده است.


وی در پایان اعطای جایزه به نام بزرگان و فرهیختگان، اعطای بورس‌های تحصیلی مختلف به مستعدان، اعطا وام‌های قرض‌الحسنه، حمایت از مستعدان ایده‌پرداز در زمینه اجرا و تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات، حمایت از مؤسسات و مجموعه‌های حامی مستعدان و نخبگان و حمایت از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت مستعدان و نخبگان را از مهمترین فعالیت‌‍های مجمع خیّران نخبه‌ برشمرد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149909
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین