بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/11/28 - 09:36
  • - تعداد بازدید: 312
  • - تعداد بازدیدکننده: 131
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان گلستان مطرح کرد:

نهادینه‌شدن فرهنگ نخبه‌گماری، لازمة شایسته‌سالاری است

خزاعیان با اشاره به لزوم نهادینه‌شدن فرهنگ نخبه‌گماری در جامعه، گفت: جامعه باید زمینه‌های فرهنگی لازم برای نخبه‌پروری، شایسته‌سالاری و نخبه‌گماری را در خود ایجاد کند.

~/Asset/News/News/Image/خزاعیان5.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ابوالقاسم خزاعیان؛ رییس بنیاد نخبگان استان گلستان در گفت‌وگو با واحد ویژه خبری سیما استان، ضمن برشمردن اقدمات بنیاد ملی نخبگان در راستای خدمت‌رسانی به اجتماع نخبگانی و توسعه ظرفیت نخبگانی، به برخی از اقدامات انجام‌شده در سال جاری اشاره کرد.



وی ضمن معرفی سطوح مختلف جامعه نخبگانی، شاخصه‌های مستعدان، سرآمدان و نخبگان از نظر سند راهبردی کشور در امور نخبگان و همچنین تسهیلات و حمایت‌های ارائه شده به این افراد را تشریح کرد و افزود: بنیاد ملی نخبگان به منظور توانمندسازی و هدایت مستعدان‌برتر، تسهیلات متنوعی را ارائه می‌دهد.



خزاعیان با بیان اینکه تسهیلات و حمایت‌ها در تمامی سطوح تحصیلی اعطا می‌شود، ادامه داد: در سطح دانش‌آموزی، برنامة ملی شهاب مهمترین برنامة بنیاد ملی نخبگان در زمینه‌ شناسیی و هدایت استعدادهای برتر است و تاکنون تعداد 107،802 دانش‌آموز در 14 شهرستان استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.



رییس بنیاد نخبگان گلستان ضمن تأکید بر اهمیت حمایت توأم با توانمندسازی، اظهار داشت: تشکیل هسته‌های دانشجویی مسئله‌محور تحت نظارت استاد خبره در قالب طرح شهید احمدی‌روشن یکی از اقدامات مهم بنیاد ملی نخبگان در سال‌های اخیر است. این طرح در پنج دوره حدود 4800 دانشجوی مستعد را در قالب بیش از 500 هسته حمایت کرده است.



 وی افزود: پنجمین دوره طرح احمدی‌روشن با حضور 17 مستعد گلستانی در قالب 2 طرح استانی، برای اولین بار در استان گلستان در حال اجرا است.



خزاعیان با اشاره به لزوم نهادینه‌شدن فرهنگ نخبه‌گماری در جامعه، خاطرنشان کرد: در کنار دولت که وظیفه زمینه‌سازی برای ایجاد و افزیش تعامل نخبگان با جامعه و سایر بخش‌های کشور را دارد، جامعه نیز باید زمینه‌های فرهنگی لازم برای نخبه‌پروری، شایسته‌سالاری و نخبه‌گماری را در خود ایجاد کند.
  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 155353
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین