بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/09/23 - 08:16
  • - تعداد بازدید: 397
  • - تعداد بازدیدکننده: 82
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی:

نیازمندی‌های شرکت‌های خلاق به قانونگذاری در برنامه‌ای مدون به مجلس ارائه شود

ابوترابی گفت: معاونت می‌تواند با رصد مشکلات، تمامی خلاهای قانونی را شناسایی کند و نیازمندی‌های شرکت‌های خلاق به قانونگذاری را در قالب یک برنامه مدون به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

~/Asset/News/News/Image/201801102419181806.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، ابولفضل ابوترابی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: اخیراً طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، در مورد نحوه قانونگذاری در این زمینه البته اختلاف سلیقه میان قوه مقننه و مجریه وجود دارد، با این همه باید اذعان کرد که حمایت از شرکت‌های خلاق، یکی از ضروری‌ترین کارهای است که باید به آن رسیدگی شود و حمایت از این شرکت‌ها بایست در این طرح گنجانده شود.


این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، از صنایع سنتی و قدیمی مانند صنایع مرتبط به حمل و نقل، پالایشگاه و انرژی‌های فسیلی عبور کرده‌اند و اقتصاد خود را وارد عصر خلاقیت کرده‌اند.


ابوترابی ضمن توضیح فرایندهای اقتصادی در صنایع نرم و خلاق، افزود: زمانی متمول‌ترین شرکت‌ها و صنایع در عرصه‌های مانند فولادسازی و بانکداری فعال بودند. اما اکنون می‌بینیم که برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی، شرکت‌های هستند که بر اساس و بنیان خلاقیت پایه‌گذاری شده‌اند.


نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، ضمن مقایسه صنایع نرم و خلاق در ایران و دیگر کشورها، گفت: کشوری مانند ژاپن از صادرات مصنوعاتی مانند اتومبیل به صادرات ایده، خلاقیت و فناوری رسیده است و ما در این زمینه کارهای بر زمین مانده زیادی برای انجام دادن داریم.


وی افزود: بسیاری از شرکت‌های خلاق از ظرفیت صادراتی خوبی برخوردار هستند، اخیراً در سفر به کشورهای ونزوئلا و سوریه دیدیم که مقامات این کشورها چقدر مشتاق همکاری در این حوزه هستند و اینگونه کشورها می‌توانند به مقاصد صادراتی خوبی برای شرکت‌های خلاق تبدیل شوند.


نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات مورد نیاز شرکت‌های خلاق گفت: ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری با شرکت‌های خلاق در تعامل است. این معاونت می‌تواند با رصد مشکلات، تمامی خلاهای قانونی را شناسایی کند و نیازمندی‌های شرکت‌های خلاق به قانونگذاری را در قالب یک برنامه مدون به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.


ابوترابی همچنین بیان کرد: بی‌شک نمایندگان مجلس نیز مایل هستند تا هر حمایتی که شرکت‌های خلاق نیاز دارند را در قالب قانون، عرضه کنند. این حمایت‌ها می‌تواند ایجاد بسته‌های خدماتی مانند معافیت شرکت‌های خلاق از مالیات و تسهیلات اخذ پروانه و دریافت تسهیلات مالی باشد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 146006
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین