بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/01/21 - 09:55
  • - تعداد بازدید: 1303
  • - تعداد بازدیدکننده: 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان خبر داد:

کتاب «تاریخ شفاهی نخبگی» منتشر می‌شود

کتاب «تاریخ شفاهی نخبگی» با هدف مستندسازی خاطرات زندگی نخبگان به همت بنیاد نخبگان استان گیلان منتشر می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/اصفهانی7.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مسعود اصفهانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ نخبگی و نقش آن در توسعۀ پایدار کشور، گفت: در راستای سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان و در جهت الگوسازی از نخبگان کشور و اشاعۀ فرهنگ نخبگی در بین آحاد جامعه، زندگینامه پروفسور علی درویش‌زاده؛ پدر علم زمین‌شناسی ایران گردآوری می‌شود.


وی افزود: زندگینامه علمی پروفسور درویش‌زاده با اخذ موافقت وی، در جلسات مصاحبه حضوری از زبانش گردآوری شده است که پس از تنظیم تحت عنوان «تاریخ شفاهی نخبگی» تدوین و منتشر خواهد شد.


اصفهانی ادامه داد: این اقدام با مستندسازی خاطرات و دقایق زندگی نخبگان می‌تواند به الگوسازی آنان برای نخبگان و استعدادهای برتر آینده کشور، کمک می‌کند.


رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: رونمایی از این مجموعه همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت سال جاری و با حضور پروفسور درویش‌زاده انجام خواهد شد.


علی درویش‌زاده‌زاده استاد دانشگاه، پژوهشگر، زمین‌شناس برجسته و ملقب به پدر علم زمین‌شناسی ایران است که در سال ۱۳۱۴ در بندر انزلی به دنیا آمد.


وی عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران و رئیس شاخه زیست‌شناسی آن فرهنگستان است. درویش‌زاده درمجموع، تا کنون موفق به تألیف و ترجمه بیش از ۱۸ جلد کتاب شده‌است که از آن جمله می‌توان به بلورشناسی؛ مبانی زمین‌شناسی؛ اصول آتشفشان‌شناسی (کتاب سال جمهوری اسلامی ایران)؛ زمین‌شناسی ایران؛ کانی‌ها و سنگ‌ها؛ پترولوژی تجربی و کاربردهای آن؛ ناآرامی‌های زمین؛ ماگما و سنگ‌های ماگمایی؛ سنگ‌شناسی دگرگونی؛ آتشفشان‌شناسی؛ زمین‌شناسی پوسته‌اقیانوسی، اشاره کرد.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 149404
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین