بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/18 - 09:38
  • - تعداد بازدید: 90
  • - تعداد بازدیدکننده: 84
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
پژوهشگر و پیشکسوت حوزه آموزش فیزیک:

امیدوارم هر کسی میراث مکتوبی در این کشور داشته مورد توجه قرار گیرد/ ضرورت تلاش صادقانه برای ایران

استاد اسفندیار معتمدی؛ نویسنده، پژوهشگر و پیشکسوت حوزه آموزش فیزیک در آموزش و پرورش گفت: روزی عزیزی از من پرسیدند که بزرگترین معلم تو کیست؟ گفتم کارگری که سواد نداشت، اما نظم فکری بزرگی داشت و من بسیار از او آموختم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ، آیین تکریم استاد اسفندیار معتمدی؛ نویسنده، پژوهشگر و پیشکسوت حوزه آموزش فیزیک در آموزش و پرورش ایران با حضور رسول محمدقلی معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، جمعی از مدیران فرهنگی و استادان برجسته کشور به همت بنیاد نخبگان استان تهران و دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، استاد اسفندیار معتمدی نویسنده و پژوهشگر حوزه آموزش فیزیک اظهار کرد: اولین کتابی که نوشتم درباره زادگاهم سده لنجان بود که منتشر شد، کتاب دومم مدارس جدید و کتاب سوم اثرگذاران اصفهان در کل کشور بود. کتاب‌هایی نیز درباره ایران نوشتم از جمله  کتاب چهارجلدی تاریخ علم در ایران.

او ادامه داد: معلمی که وظیفه‌شناس باشد، آرامش خاطر بیشتری نسبت به شغل‌های دیگر دارد. اگر رفتید در کلاس درس، تحرکی در دانش‌آموزان ایجاد کردید و با آنها دوست شدید تا راز درونشان را با شما در میان بگذارند به آرامش خاطر می‌رسید.

اسفندیار معتمدی با بیان این که با تشویق‌های برادر به تهران آمد و شروع به تحصیل کرد، افزود: تا آن زمان با جهان فیزیکی آشنا بودم و اینجا باید با جامعه آشنا می‌شدم. امیدوارم هر کسی که اثرگذار است و میراث مکتوبی در این کشور داشته است مورد توجه قرار گیرد.

این پژوهشگر حوزه آموزش فیزیک توضیح داد: من این شانس را داشتم که با بزرگان آشنا شوم. وقتی استاد شریف‌زاده فوت کرد خانم توران پیرهادی از من دعوت کردند تا با ایشان همکاری کنم و بسیار از این همکاری خوشحالم. کلاسشان علم، هدایت، آموزش و پرورش، انسانیت و ... بود؛ بچه‌ها را بسیار دوست داشتند و برای آنها کارهای زیادی انجام دادند. روزی عزیزی از من پرسیدند که بزرگترین معلم تو کیست؟ گفتم کارگری که سواد نداشت، اما نظم فکری بزرگی داشت و من بسیار از او آموختم. همه آدم‌ها چه تحصیلکرده چه بی سواد محترم هستند. ایران ما عزیز است و برای رسیدن به جایگاه واقعی‌اش باید بسیار تلاش کنیم و صادقانه هم تلاش کنیم.

معتمدی در پایان از همسر و فرزندانش که در این سال‌ها در کنار او حضور یافتند تشکر کرد.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.






  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172199
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

تصاویر

سامانه ی گفتگوی آنلاین