بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/05/31 - 08:41
  • - تعداد بازدید: 290
  • - تعداد بازدیدکننده: 285
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید مستعدان‌برتر چهارمحال و بختیاری از سد و نیروگاه کارون4

برنامه بازدید از سد و نیروگاه کارون 4، با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان رشته‌ مهندسی مکانیک دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ برنامه بازدید از سد و نیروگاه کارون 4، با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان رشته‌ مهندسی مکانیک دانشگاه شهرکرد و با همکاری بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

در این بازدید، شرک‌کنندگان با اصول سدسازی و سازه بتونی و فولادی بکار رفته در ساخت سد آشنا شدند. علاوه بر آن، دانشجویان با روش‌های حمل مواد در مناطق صعب‌العبور و دستگاه‌های مختلف مورد نیاز برای این کار آشنا شدند و سپس از فرآیند احداث سد، توربین‌ها، ژنراتورها و تجهیزات کنترل و انتقال توان الکتریکی، تأسیسات سد و مخصوصاً توربین‌های به کار رفته در آن‌ و روش کار آنها برای تولید برق و همچنین نحوه انتقال برق بازدید کردند.

دراین برنامه، کاتالوگ‌های راهنما و فیلم آموزشی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت و فرصت‌های اشتغال در این صنعت، موانع موجود و نیازمندی‌های این صنعت برای دانشجویان تشریح شد.

لازم به ذکر است، سد کارون ۴، سدی در شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال‌وبختیاری است که روی سرشاخه‌های اصلی رودخانه کارون از جمله رودخانه‌های ارمند و بازفت احداث شده‌ است. در حال حاضر از این سد می‌توان به عنوان بزرگ ترین سد دو قوسی خاورمیانه نام برد.

 ***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.



  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166939
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین