بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/09/21 - 15:05
  • - تعداد بازدید: 317
  • - تعداد بازدیدکننده: 310
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان مطرح کرد:

برنامه‌‎ریزی برای نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری یعنی بکارگیری توان نخبگانی برای توسعه

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان، برنامه‌ریزی در زمینه‌های نخبه‌شناسی، نخبه‌گزینی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری را مهمترین عامل در تحقق بکارگیری توان نخبگانی در راستای توسعه کشور برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حسین ربانی رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان در جمع رئیس، معاونان و روسای دانشکده‌های دانشگاه کاشان به تاریخچه تشکیل بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و افزود: هدف اصلی این بنیاد شناسایی و حمایت از نخبگان و نخبه گماری است.

وی با اشاره به طرح های مختلف بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: طرح شهید وزوایی از جمله این طرح هاست که بر اساس این طرح دانشجویان نخبه دارای رتبه کشوری از تسهیلاتی بهره‌مند می‌شوند.

ربانی در ادامه با اشاره به طرح شهید احمدی روشن گفت: در این طرح سه ضلع استاد، صنعت و دانشجو که در راستای حل مسایلی از جامعه همت گمارند مورد حمایت قرار می گیرند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان خاطر نشان کرد: طرح رفعت نیز طرحی در راستای راهبردهای  فرهنگی، علمی و تربیتی است، که در آن دانشجویان و اساتیدی که قابلیت ارائه طرح های تربیتی و تحقیقات را داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی سپس به ارائه توضیحاتی درباره سایر طرح‌ها و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، از جمله طرح‌های بابایی، صیاد شیرازی، احمدی روشن، چمران، رهنمون، تهرانی مقدم، رضوی، شهریاری، کاظمی آشتیانی، اژه‌ای و بهشتی پرداخت و گفت: هر کدام از این طرح ها با شرایط ویژه در راستای حمایت از نخبگان ایجاد شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اصفهان به ایجاد مرکز توسعه هوش مصنوعی در این بنیاد اشاره و خاطر نشان کرد: این مرکز در راستای نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی ایجاد شده است که آماده همکاری با اساتید و نخبگان دانشگاهی برای توسعه هوش مصنوعی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

نخبه پروری و نخبه گماری لازمه توسعه و پیشرفت کشور است

فرماندار ویژه کاشان هم در این نشست نخبه پروری و نخبه گماری را لازمه توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر جامعه بخواهد رشد پیدا کند باید از تمام ظرفیت های نخبگان استفاده شود.

محمدشریف زارعی توسعه گروه‌های نخبگی دانش آموزی، دانشجوئی، طلاب و صنعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: جذب نخبگان در همه زمینه ها باید مورد توجه باشد تا جامعه بتواند رشد و ارتقا یابد.

فرماندار کاشان با بیان اینکه امروز شغل های دولتی با امکاناتی که در اختیار قرار می دهد دیگر جذاب نیست خاطر نشان کرد: بایستی شرایط را به گونه ای برای افراد فراهم کنیم که متناسب با دانش خود بتوانند حمایت و مشغول به کار شوند و از این طریق شرایط نگهداشت نخبگان بیش از پیش فراهم شود.

وی ارتباط صنعت با دانشگاه و حمایت صنعت از دانشگاه و شرکت های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: صنعت و صنایعی که قرار است ایجاد شود مبدا و مبنای آن باید نخبگان باشند.

زارعی ایجاد نمایندگی بنیاد نخبگان را در این شهر ضرروی دانست و گفت: ایجاد این نمایندگی در کاشان کمک شایان توجهی به جذب و استفاده از توان علمی نخبگان برای توسعه به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست از آمادگی این دانشگاه برای ایجاد دفتر بنیاد نخبگان خبر داد و خاطر نشان کرد: از آنجا که دانشگاه کاشان نیروی انسانی اعم از اساتید و دانشجویان بسیار توانمند و نخبگان زیادی در همه زمینه ها دارد، ایجاد این دفتر تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی کاشان خواهد داشت.

عباس کتابی اظهار داشت: دانشگاه کاشان همچنین آمادگی دارد نسبت به تشکیل مجمع خیرین نخبه پرور و ارائه خدمات برای مسکن نخبگان اقدام کند.

نشست با دانشجویان نخبه دانشگاه کاشان و بازدید از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری از دیگر برنامه های سفر رئیس بنیاد نخبگان اصفهان به دانشگاه کاشان بود.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.



  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 162600
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین