بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/06/18 - 11:12
  • - تعداد بازدید: 380
  • - تعداد بازدیدکننده: 371
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان خبر داد:

تحکیم روابط علمی محققان مسلمان/ جایزه مصطفی(ص) در۴ حوزه به برترین دانشمندان جهان اسلام اعطا می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: جایزه مصطفی(ص) در پنجمین دوره خود در چهار حوزه علمی به آثار شاخص از بهترین دانشمندان جهان اسلام اعطا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حسین ربانی اظهار داشت: جایزه علمی و فن‌آوری مصطفی (ص) با هدف شناسایی تلاش‌های دانشمندان مسلمان در پیشرفت علم و فناوری در جهان و بعد از بررسی و مطالعه ۳۰۰ جایزه علمی جهانی و بررسی استانداردهای این جوایز از اوایل دهه ۹۰ آغاز به کار کرد و تاکنون چهار دوره در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

وی افزود: پنجمین دوره این جایزه هم‌زمان با میلاد پیامبر رحمت(ص) از ششم تا دوازدهم مهرماه سال جاری در شهر اصفهان به همت بنیاد مصطفی(ص) و به میزبانی بنیاد نخبگان استان اصفهان و با مشارکت بخش خصوصی برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه اصفهان پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فن‌آوری مصطفی (ص) تصریح کرد: این جایزه در دوره‌های قبل در سه گروه تخصصی فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم زیستی و پزشکی، نانو و یک حوزه عمومی؛ یعنی «تمامی زمینه‌های علم و فناوری» اعطا می‌شد.

وی گفت: جایزه مصطفی در پنجمین دوره در چهار گروه با توجه به رویکرد بنیاد مصطفی در راستای تشویق و توسعه علوم و ارتقای آن، میزبان آثار دانشمندان شاخص است. گروه تخصصی «علوم پایه و مهندسی» در این دوره از جایزه مصطفی به‌جای حوزه «تمامی زمینه‌های علم و فناوری» در جایزه گنجانده‌شده است.

ربانی اضافه کرد: جایزه مصطفی به یک اثر برتر در رشته‌ها و حوزه‌های مرتبط با علم و فناوری زیستی و پزشکی اهدا می‌شود که تأثیر ماندگاری در درک حیات یا بهبود کیفیت زندگی بشر بر جای نهاده باشد. همچنین جایزه مصطفی با هدف توسعه دانش و فناوری نانو و پرده برداشتن از امکانات این دانش جوان به فعالیت علمی نوآورانه و پیشگامی اعطا می‌شود که به دانش ما از جهان ریزمقیاس افزوده و به سود جامعه بشری باشد.

وی اظهار داشت: محققان مسلمان بسیاری در جهان با نوآوری‌ها و یافته‌های خود به پیشرفت علم و فناوری کمک می‌کنند و بر بهبود کیفیت زندگی بشر تأثیر می‌گذارند. شناسایی این محققان و برقراری ارتباط مؤثر با آن‌ها باعث تحکیم روابط علمی محققان مسلمان با یکدیگر و با مراکز معتبر علمی در جهان و پیشرفت بیشتر دانش در جهان خواهد شد. همچنین معرفی این دانشمندان و تقدیر از نقش آن‌ها در پیشبرد دانش و فناوری، الگوی مناسبی برای سایر محققان جهان می‌سازد.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس 
bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.



  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 167177
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین