بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/02/08 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 351
  • - تعداد بازدیدکننده: 87
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رتبه‌بندی دانشگاه‌های خارجی بر مهاجرت‌های بین‌المللی تاثیر گذاشت

یک مطالعه بین‌المللی نشان می‌دهند ارائه خدمات ارزیابی کیفیت تاثیر ویژه‌ای روی فعالیت دانشگاه‌ها و رتبه جهانی آن‌ها دارد.

~/Asset/News/News/Image/مهاجرتییی.jpeg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ تحقیقات مرکز مطالعات آموزش عالی روسیه ادعا کرده است که دانشگاه‌هایی از روسیه که در فرآیند رتبه بندی قرار دارند در افزایش رتبه جهانی به طور قابل توجهی بهتر از دانشگاه‌هایی هستند که در این فرآیند قرار ندارند.


دانشگاه هایی که دارای قراردادهای مرتبط با ارزیابی خدمات هستند، در هر پنج رتبه در رتبه بندی جهانی و همچنین در جابه‌جایی‌های دانشجویان بین‌المللی، روند صعودی بسیار بالاتری را تجربه کرده اند.


این گزارش اضافه کرد که در این تحقیقات از داده های 28 دانشگاه روسیه در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی از سال 2016 تا 2021 که فرآیند ارزیابی خدمات حضور داشته‌اند و بر همین اساس توانسته‌اند روند جذب را بهتر طی کنند، استفاده شد.


به احتمال زیاد، رتبه‌بندی‌هایی که از نظر منابع به دانشگاه ها وابسته هستند، در معرض سوگیری خودآگاه و ناخودآگاه قرار دارند. سوگیری خود ممکن است منجر به درنظرگرفتن مطلوب تری از داده های دانشگاه هایی شود که مشتری های مکرر نیز در مقایسه با انواع دیگر موسسات هستند.


رتبه بندی و اندازه گیری رتبه بندی توسط ارائه دهندگان تجاری انجام می شود. مدت هاست که از بسیاری از نقاط ضعف، از تأثیر خدمات مشاوره ای گرفته تا اعتماد به شهرت و استفاده از داده های خوداظهاری در این رتبه بندی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.


منبع: پایگاه خبری تحلیلی Pienews

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 151976
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین