بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/02/29 - 12:00
  • - تعداد بازدید: 582
  • - تعداد بازدیدکننده: 186
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان استان زنجان:

شاگردپروری یکی از ویژگی‌های بارز نخبگان است

رسولی با اشاره به نقش مهم نخبگان در حوزة فرهنگ، شاگردپروری را از مهمترین شاخصه‌های نخبگان علمی دانست.

~/Asset/News/News/Image/faSD.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور الگوسازی از مفاخر بومی و معرفی آنان به جامعه، مراسم تکریم و تجلیل از استاد برجسته دکتر محمدتقی توسلی به همت بنیاد نخبگان استان زنجان، به صورت حضوری-مجازی در دانشگاه تحصیلات‌تکمیلی علوم‌پایه زنجان برگزار شد.



در این مراسم، سیف‌الله رسولی؛ رییس بنیاد نخبگان استان زنجان اهداف برنامه تکریم و الگوسازی از اساتید برجسته کشور را تشریح و به برخی از فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی دکتر محمدتقی توسلی اشاره کرد.



وی افزود: بنیاد نخبگان استان در راستای رسالت قدرشناسی از نخبگان و سرآمدان، الگوسازی از آنان، کمک به ماندگاری آثار نخبگان و زمینه‌سازی برای حضور هر چه بیشتر دیگر نخبگان در اثرگذاری و پیشرفت و توسعه کشور، برنامه‌های تکریم و الگوسازی را اجرا می‌کند.



رسولی به نقش تأثیرگذار دکتر توسلی در راه‌اندازی دوره¬‌‎های تحصیلات‌تکمیلی در دانشگاه تحصیلات‌تکمیلی علوم‌پایه زنجان و کمک به اعتلای پژوهش‌های اپتیکی در رشته اپتیک این دانشگاه و دانشگاه تهران اشاره کرد و ادامه داد: این استاد شاخص همواره در کنار فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، بر موضوع شاگردپروری به عنوان یک اصل مهم در حوزة نخبگان نیز تأکید داشته‌اند.



رییس بنیاد نخبگان استان زنجان اظهار داشت: خدمات متعدد فرهنگی و دیگر خدمات این استاد شاخص در حوزه‌های مرتبط به عینک‌سازی، چشم‌پزشکی، صنایع اپتیک و تولید شیشه اپتیکی و خلق و معرفی آثار شاخص علمی و پژوهشی در تراز جهانی، بخش دیگری از کارنامة دکتر توسلی است.



 در ادامه، بابک کریمی؛ دانشگاه تحصیلات‌تکمیلی علوم‌پایه زنجان توسعه فیزیک تجربی در کشور و هدایت و آموزش دانش‌آموختگانی که خود در قامت کارآفرین و یا عضو هیئت‌علمی فعال هستند را از مهمترین دستاوردهای دکتر توسلی دانست.



یوسف ثبوتی؛ برگزیدة جایزة علامه‌ طباطبایی و بنیان‌گذار دانشگاه تحصیلات‌تکمیلی زنجان نیز در زمینه اخلاق علمی و حرفه‌ای و تأثیرات دکتر توسلی در دوران حضور در دانشگاه‌های شیراز، تحصیلات‌تکمیلی علوم‌پایه زنجان و دانشگاه تهران اشاره کرد.



محمدتقی توسلی؛ استاد دانشگاه تحصیلات‌تکمیلی استان زنجان نیز ارتباط علم و صنعت را منوط به کاربردی‌سازی علم در دانشگاه‌ها و بکارگیری آن در صنعت و زندگی روزمره دانست و این مهم را از وظایف اصلی دانشگاهیان جوان کشور برشمرد.



رضا منصوری؛ معاون اسبق پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استاد بازنشسته فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، محمدرضا اجتهادی؛ رییس انجمن فیزیک ایران و حمیدرضا مشفق؛ رییس پردیس علوم دانشگاه تهران از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.



در پایان این مراسم، از بیش از نیم قرن فعالیت‌ها و تلاش‌های علمی و کاربردی دکتر توسلی تجلیل و لوح تقدیرنامه محمود سعادت‌فومنی؛ قائم‌مقام رییس بنیاد ملی نخبگان به وی اهدا شد.



محمدتقی توسلی از شاگردان استاد فقید دکتر محمود حسابی؛ استاد دانشکده فیزیک دانشگاه تهران و برنده جایزه گالیلئو گالیله در سال 2010 است.


  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 149899
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین