بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/06/07 - 10:21
  • - تعداد بازدید: 323
  • - تعداد بازدیدکننده: 319
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

ضرورت توسعۀ زیست‌بوم فناوری نخبگان با هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای درون‌استانی

نشست مشترک بنیاد نخبگان استان مرکزی و پارک علم و فناوری استان با هدف بررسی چگونگی توسعه زیست‌بوم فناوری استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در نشست مشترک بنیاد نخبگان استان مرکزی و پارک علم و فناوری استان، زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی در جهت توسعه زیست‌بوم فناوری استان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، وحید طهماسبی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی ضمن تاکید بر همکاری و هم‌افزایی پارک و بنیاد نخبگان استان، آگاه‌سازی دانش‌آموزان و دانشجویان از برنامه‌ها و تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان را امری ضروری دانست و گفت: ایجاد انگیزه، حمایت، برگزاری دوره‌های آموزشی، مسابقات تخصصی و کارگاه‌های توانمندسازی از خدمات و اقدامات بنیاد نخبگان استان است.

وی با اشاره به طرح‌های شهید احمدی روشن و ایران گشت، بر ضرورت همکاری بیشتر این دو نهاد در این دو طرح تأکید کرد و افزود: در هر دو حوزۀ دانش‌آموزی و دانشجویی می‌توان این برنامه‌ها را برای توانمندسازی مستعدان به صورت مشترک اجرا کرد.

محمدعلی داستان؛ رئیس پارک علم و فناوری استان نیز اظهار داشت: افزایش همکاری این پارک، دستگاه‌های اجرایی و جامعه صنعتی استان با بنیاد نخبگان استان نقش بسزایی در توسعه زیست‌بوم فناوری استان خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به ضرورت حضور افراد نوآور، صاحب سبک در پارک علم و فناوری استان مرکزی،‌ از راه‌اندازی مرکز هنرهای خلاق و صنایع فاخر استان خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های پارک برای ارتباط با نخبگان و اساتید دانشگاهی، «طرح صبحانه فناوری» است که در این طرح ظرفیت‌ها و حمایت‌های پارک از جامعه دانشگاهی به ویژه اساتید، تشریح خواهد شد.

داستان با اشاره به نقش مهم پارک علم و فناوری استان در تحول و نوآوری در بخش تولید، خاطرنشان کرد: یک ایده فناور و نو می‌تواند با حمایت‌های پارک و حضور در فضای به‌روز و فناور آن، به یک شرکت مؤثر و تولیدمحور تبدیل شود.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس 
bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 167065
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین