بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/01/21 - 11:30
  • - تعداد بازدید: 949
  • - تعداد بازدیدکننده: 924
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه:

طرح «بورسیه شغلی دانشجویان در صنعت» سرمایه‌گذاری با ارزشی برای صنعت است

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت: واحدهای اقتصادی می‌توانند براساس نیاز و دستوالعمل‌های موجود در شیوه‌نامه طرح بورسیه شغلی دانشجویان در صنعت و نظر شورای راهبری استانی نسبت به بورسیه دانشجویان واجد شرایط اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آوات طاهرپور؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت طرح بورسیه شغلی دانشجویان در صنعت، گفت: این طرح سبب افزایش انگیزه برای مستعدان می‌شود و سرمایه‌گذاری با ارزشی برای صنعت است. براساس این طرح واحدهای اقتصادی می‌توانند نیروی کار را بر اساس نیازهای خود در حال حاضر و پیش‌بینی نیازمندی‌های آینده با کمک دانشگاه تربیت کنند.

وی در تبیین این طرح افزود: واحدهای اقتصادی می‌توانند بر اساس نیاز و دستوالعمل‌های موجود در شیوه‌نامه و نظر شورای راهبری استانی نسبت به بورسیه دانشجویان واجد شرایط اقدام کنند.

طاهرپور ادامه داد: جذب و نگهداشت سرمایه‌های انسانی مستعد برتر و نخبه در استان، ارتقای توانایی‌های علمی و فنی دانشجویان از طریق ارتباط مستمر آنان با واحدهای اقتصادی، تلاش در جهت آموزش‌های مرتبط برای جذب استعدادهای برتر دانشگاهی در واحدهای اقتصادی استان طبق نیاز صنعت و استفاده از مستعدان برتر و نخبگان برای ارتقای فعالیت‌های واحدهای اقتصادی از اهداف این شیوه‌نامه است.

وی در ادامه به بیان شرایط و مزایای این طرح پرداخت و گفت شرط اول برای پذیرفته شدن در این طرح اینست که متقاضی رتبه زیر 5000 در کنکور سراسری را کسب کند. در این طرح، برگزیده باید به مدت 15 ساعت در هفته در واحد اقتصادی به‌کارگیرنده حضور داشته باشد و همچنین دو ماه تابستان در واحد مورد نظر به کار اشتغال داشته باشند.

طاهرپور در ادامه گفت: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی این طرح، به کسانی که پذیرفته می‌شوند، در طول مدت تحصیل حقوق از محل واحد به‌کارگیرنده پرداخت می‌شود. همچنین پذیرفته‌شدگان می‌توانند از امکانات بنیاد ملی نخبگان نظیر کمک‌هزینه‌های توانمندی آموزشی و کارآفرینی و برنامه‌های فرهنگی و توانمندسازی بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یادآور شد: هر کدام از طرفین قرارداد تعهداتی بر عهده دارند؛ برای مثال از جمله تعهدات بنیاد نخبگان فراهم آوردن تسهیلات نظام وظیفه برای پذیرفته‌شدگان است در صورتیکه در مدت زمان بورسیه امتیاز فناورانه بنیاد ملی نخبگان را کسب کنند. واحد اقتصادی نیز موظف‌اند با دانشجو قرارداد ببندد و مقرری ماهیانه مصوب شورای راهبری و همچنین بیمه پاره‌وقت پذیرفته‌شده را پرداخت کند. از طرف دیگر، شخص پذیرفته‌شده متعهد است واحدهای کارورزی و کارآموزی را در واحد مربوطه بگذراند و همچنین ادامه تحصیل و تغییر رشته دانشجو با موافقت واحد اقتصادی و موسسه علمی مربوطه است.

رئیس بنیاد نخبگان استان در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه محل تحصیل دانشجو نیز باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کند که دانشجو امکان حضور در محل واحد اقتصادی را داشته باشد و همچنین کارآموزی، دروس اختیاری، عملی و پایان‌نامه پذیرفته‌شده نیز مطابق با نیاز واحد اقتصادی پذیرنده بورسیه باشد.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.


 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 165024
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین