بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/07/12 - 09:23
  • - تعداد بازدید: 315
  • - تعداد بازدیدکننده: 312
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به منظور زمینه‌سازی برای گسترش فعالیت‌های نخبگانی/

طرح هسته‌های مسئله‌محور بنیاد ملی نخبگان در حوزه‌های دانشجویی و اساتید تبیین شد

نشست تبیین طرح هسته‌های مسئله‌محور بنیاد ملی نخبگان در حوزه‌های دانشجویی و اساتید (طرح‌‎های شهید احمدی روشن و شهید دکتر بهشتی) در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور زمینه‌سازی برای گسترش فعالیت‌های نخبگانی، نشست تبیین طرح‌های شهید احمدی روشن و شهید دکتر بهشتی با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه، معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، آوات طاهرپور گفت: شناسایی اجتماعات نخبگانی بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان یکی از مهمترین رویکردهای بنیاد است که این امر از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی این افراد در تمامی حوزه‌های علوم پایه، پزشکی، علوم انسانی، مهندسی، علوم نوین، قرآن، هنر و ادب، صورت می‌گیرد.

 وی توانمندسازی و پشتیبانی از مستعدان با همکاری دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها برای افزایش اثرگذاری آنان در حوزه‌های تخصصی را یکی دیگر از اهداف بنیاد ملی نخبگان دانست و افزود: طرح‌های مسئله‌محور بنیاد ملی نخبگان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اعضای هیئت علمی را درگیر حل مسائل جامعه کنند.

طاهرپور ادامه داد: اســتفاده از ظرفیت‌هــای نخبــگان در حــل مســائل کشــور، زمینه‌هــای لازم بــرای پیونــد میــان پژوهشــگران، نخبگان و استعدادهای برتر را با  دستگاه‌های سیاستگذار ایجــاد می‌کند و در طــول ایــن فرآینــد ضمــن ایجاد زمینه‌های لازم برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر نخبگان در حل مسائل، حس مســئولیت‌پذیری این سرمایه‌های ملی در قبــال آینده کشور نیز افزایش می‌یابد.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید
.











  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 167498
کلمات کلیدی
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین