بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/09/19 - 11:12
  • - تعداد بازدید: 593
  • - تعداد بازدیدکننده: 585
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار گلستان مطرح کرد:

نقش نخبگان و فرهیختگان در حل مسائل و مشکلات ویژه است

استاندار گلستان، نقش نخبگان، فرهیختگان و اساتید دانشگاه‌ها را در حل مسائل و مشکلات در سطح استان و کشور مهم و ویژه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: امروز اگر کشورمان در عرصه علم و فناوری در برخی از حوزه‌ها حرفی برای گفتن دارد نتیجه تلاش و همت پژوهشگران و فناوران است.

وی افزود: جایگاه علم، پژوهش و فناوری به حدی است که مقام معظم رهبری شعار امسال را به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند، خوشبختانه مسئله تحقق شعار سال در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و پژوهشگاه‌های مشترک بین حوزه و دانشگاه سرلوحه کار مقام معظم رهبری قرار دارد.

زنگانه با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال ایجاد جنگ شناختی است، تصریح کرد: در شرایط فعلی جهاد تبیین وظیفه آحاد مردم، نهادهای اجتماعی مردمی، اساتید دانشگاه‌ها و غیره است و باید تاریخ برای نسل جدید بازخوانی شود.

وی بر ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی تاکید کرد و متذکر شد: دانشگاه‌ها باید نظام مسائل را استخراج کرده و برای آن راهکار اتخاذ کنند و برای انجام پژوهش‌های کاربردی گام بردارند، در واقع هر تغییری بخواهد در سرنوشت کشور اتفاق بیفتد باید از دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد.

استاندار گلستان اضافه کرد: چطور اساتید و فرهیختگان ما تاکنون این سوال را نپرسیدند که چرا میانگین سرانه خانوار در استان نصف میانگین کشور است و یا چرا خلیج گرگان به این نقطه رسیده است؟ نقش نخبگان، فرهیختگان و اساتید دانشگاه‌ها در حل مسائل و مشکلات مهم و ویژه است.

زنگانه با بیان اینکه با همه وجود جلوی خشک شدن خلیج گرگان را می‌گیریم، تاکید کرد: با خشک شدن خلیج گرگان کشاورزی، محیط زیست و جنگل‌ها از بین می‌روند و نخبگان، دانشجویان و اساتید نباید نسبت به این مهم بی‌تفاوت باشند و باید مطالبه‌گری کنند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 162548
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین