بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/02/10 - 12:36
  • - تعداد بازدید: 1137
  • - تعداد بازدیدکننده: 55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
​با حضور اجتماع نخبگان بومی/

«نشست کتاب‌خوان» در قم برگزار شد

نخستین «نشست کتاب‌خوان» به همت بنیاد نخبگان استان قم و با حضور اجتماع نخبگان بومی برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/ketabkhan.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای دستیابی به اهداف سند راهبردی کشور در امور نخبگان با رویکرد هدفمندی، شکل­دهی، و شناخت هرچه بیشتر ظرفیت غنی نخبگان و مستعدین برتر کشور و ارتقاي سطح فرهنگی و معنوی اجتماع نخبگانی برای خلق آثار ارزشمند در ادبیات، نخستین «نشست کتاب‌خوان» به همت بنیاد نخبگان استان قم و با مشارکت و همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


در این نشست، محمد محمدرضایی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان قم  با بیان اینکه کتاب‌خوانی باعث انتقال تجربیات انسان‌ها بزرگ به نسل جوان می‌شود، گفت: کتاب‌خوانی اهمیت دارد چون، کتاب تجلی علم و تجربه یک شخص است.


وی افزود: قرآن کریم؛ معجزۀ پیامبر صلوات‌الله یک کتاب است و خداوند در این کتاب تجلی پیدا کرده است. نسل جوان باید کتاب‌های مفید و ارزشمند که توسط انسان‌های مؤمن و با تجربه نوشته شده است را مطالعه کنند.


محمدرضایی ادامه داد: جوانان باید با مقوله کتاب‌خوانی آشنا شده و رسانه‌ها آنها را به کتاب‌خوانی تشویق کرده و به بهانه‌های مختلف سعی در ترغیب به کتاب‌خواندن کنند.


وی با اشاره به اینکه افرادی که کتاب می‌خوانند در زندگی خود به مشکلات فکری دچار نمی‌شوند، گفت: باید همه سرمایه خود را برای ترغیب جوانان در راستای کتاب‌خوانی صرف کنیم.


رئیس بنیاد نخبگان یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است امسال نشست‌های مختلفی با هدف ارتقای سطح فرهنگی، برای اجتماع نخبگان بومی در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی و علمی برگزار شود.


در بخش دیگری از این نشست، تعدادی از دانشجویان و مستعدان‌برتر و علاقمند به مطالعه، به معرفی کتاب‌های خوانده شده پرداختند.


محمدمعین فاضلی؛ مستعدبرتر دکتری مهندسی فناوری‌اطلاعات، به معرفی کتاب «چکیده‌ای از اندیشه‌های بنیادین اسلامی» نوشته آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی پرداخت و گفت: موضوع کتاب درباره اسلام و عقاید، هستى‌شناسى، معرفت‌شناسى، فلسفه سیاست و حقوق و انسان‌شناسی فلسفی و همینطور اخلاق است که بنیادهای معارف اسلامی را تشکیل می‌دهند.


ایمان نریمانی؛ مستعدبرتر کارشناسی‌ارشد علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی کتاب «هنرمندانه بقاپید» نوشته آستین کلئون و ترجمه سامان شاهین‌پو را معرفی و خاطرنشان کرد: این کتاب با محوریت چگونگی خلاقیت و آفرینش یک ایده نو و بیان این است که این نوآوری از چندین تفکر در گذشته به وجود آمده است.


فاطمه نفری؛ کارشناس حسابداری و از نویسندگان جوان و نمونه کشور به معرفی اثر خود با عنوان«زمستان بی شازده» پرداخت و اظهار داشت: قهرمان داستان، از یک انقلاب بیرونی به یک انقلاب درونی می‌رسد. انقلاب اسلامی و وقایع مرتبط با این رویداد تاریخی منجر به ایجاد تحول در شخصیت اصلی داستان می شود.


همچنین مژگان مهری کارشناس آموزش ابتدایی، کتاب «شصت پرسش اعتقادی» نوشته سید رضا طباطبایی را معرفی کرد و بیان داشت: این کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان و جوان، توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده و به پرسش‌هایی درباره اصول عقاید مذهب شیعه با زبانی روان پاسخ می‌دهد.


گفتنی است، در پایان این مراسم، از مستعدان‌برتر جوان و از شهید مدافع حرم کاظمی تجلیل شد.


 


 


 







 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151018
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین