بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/09/20 - 10:00
  • - تعداد بازدید: 298
  • - تعداد بازدیدکننده: 89
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آشنایی مستعدان با جاذبه‌های گردشگری/ بقعه چهار انبیا میزبان مستعدان برتر

برنامه بازدید از بقعه چهارانبیا واقع در استان قزوین به همت بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/jgffhf.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برنامه‌های فرهنگی و با هدف آشنایی مستعدان با جاذبه‌های گردشگری استان، برنامه بازدید از بقعه چهارانبیا استان قزوین به همت بنیاد نخبگان استان برگزار شد.



در این بازدید تاریخچه‌ای مختصر از این مکان مقدس ارائه و بیان شد: بقعه چهار انبیاء یا پیغمبریه شهر قزوین که مدفن چهار تن از پیامبران بنی اسرائیل است، یکی از معدود آثار تاریخی و مذهبی پیش از ظهور اسلام و حتی پیش از ظهور مسیحیت است که زیارت آن نزد سه آیین الهی، ابراهیمی دارای ارزش دینی بسیار زیادی است. در این مکان چهار پیغمبر بنی اسرائیلی به نام های سلام، سلوم، سهولی و القیا دفن شده‌اند؛ البته صالح بن حسن از نوادگان امام حسن مجتبی علیه‌السلام نیز در این مکان مقدس دفن شده است.آیت‌الله محمد تقی الهیان تنکابنی، سید مهدی زرآبادی و بسیاری از علمای برجسته کشور و اساتید بنام حوزه علمیه و همچنین میرزا مسعود شیخ‌الاسلام که ناصرالدین شاه در اکثر موارد با وی مشورت می‌کرد نیز در این مکان مدفون هستند.



در ادامه افزوده شد: این مکان با توجه به قدمت فرهنگی و مذهبی که دارد، نیازمند توجه بیشتری است و فضای آن به ویژه سرداب و قسمتی که بزرگان و علمای برجسته تاریخ کشور در آن دفن شده‌اند، نیازمند رفع آسیب دیدگی است.



در انتها پس از بازدید از سرداب، نشست قرآنی به سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعی؛ نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی تشکیل شد.












  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 155557
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین