بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/09/20 - 11:01
  • - تعداد بازدید: 322
  • - تعداد بازدیدکننده: 310
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در قالب یک توافق‌نامه همکاری مشترک صورت می‌گیرد/

اجرای برنامه‌های توانمندسازی برای جلب مشارکت نخبگان دانشگاهی در برنامه اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه

برنامه‌های مشترک ترویجی و توانمندسازی برای جلب مشارکت و ترغیب هر چه بیش‌تر اعضای هیئت علمی و نخبگان دانشگاهی در برنامه اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ توافق‌نامه همکاری استفاده از اعتبار مالیاتی توسط دانشگاه‌ها به امضای روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و محمد زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

این توافق‌نامه با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، کاربردی‌سازی تحقیقات دانشگاهی و جهت‌دهی آن به حل چالش‌های راهبردی کشور با استفاده از ظرفیت ماده 11 و ماده ۱3 قانون جهش تولید دانش بنیان منعقد می‌شود.

ارتقای نقش آفرینی موثر دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های برتر و دانشگاه‌های معین استان‌های کشور در طرح های تحقیق و توسعه صنعتی با استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان، همکاری و تسهیل‌گری در جهت جلب همکاری صنایع در راستای عقد حداقل ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد تحقیق و توسعه بین صنایع و دانشگاه‌های کشور در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از موضوعات و محورهای اصلی این توافق‌نامه همکاری است.

در قالب توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاون علمی و وزارت علوم، برنامه‌های مشترک ترویجی و توانمندسازی برای جلب مشارکت و ترغیب هر چه بیشتر اعضای هیئت علمی و نخبگان دانشگاهی در برنامه اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه اجرا خواهد شد.

همچنین مسیری ویژه و تسهیل شده برای دریافت و بررسی پروژه های تحقیق و توسعه مشترک صنعت با دانشگاه توسط دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان ایجاد می‌شود.

از دیگر محورهای این توافق‌نامه همکاری می‌توان به تعریف مشوق‌های ویژه در سرفصل‌های قابل قبول هزینه تحقیق و توسعه برای طرح‌های همکاری صنعت و دانشگاه، تعریف مشوق‌های ویژه در فرآیند بررسی و تائید هزینه کرد تحقیق و توسعه با مشارکت ریاست دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، اجرای برنامه‌های مشترک برای انعکاس نیازهای تحقیق و توسعه کشور و بخش‌های صنعتی به دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی در قالب فراخوان‌های مساله محور و قابلیت محور اشاره کرد.

همچنین با هدف راهبری و تسهیل فرآیندهای ارزیابی طرح‌های اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه صنعت و دانشگاه، کارگروهی مشترک شکل می‌گیرد که متشکل از نمایندگان معاونت علمی، وزارت علوم و دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان خواهد بود.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168675
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین