بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/06/14 - 11:01
  • - تعداد بازدید: 1688
  • - تعداد بازدیدکننده: 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در کارگاه آموزشی «خودآگاهی، تفکر انتقادی و جرأت نه گفتن» مطرح شد:

احترام به ویژگی­های علمی و حرفه­‌ای تعبیری از عزت‌نفس است

عضو هیأت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: شخص جرأت‌مند، نیازها و ارزش‌های خود را به شیوه­ای مستقیم و مناسب، بدون سوءاستفاده از دیگران و سلطه­جویی بر آنان، ابراز و به نتیجه می­رساند.

~/Asset/News/News/Image/9606083.JPG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حسین قمری‌کیوی؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی، در کارگاه آموزشی «خودآگاهی، تفکر انتقادی و جرأت نه گفتن»، گفت: خودآگاهی، توانایی شناخت خود و آگاهی از خصوصیات، نقاط قوت و ضعف، خواسته­ها و تمایلات، ترس­ها و انزجارها است.


وی زندگی در زمان حال و تجربة بلافصل رویدادها و همچنین آگاهی از ویژگی­های جسمی، شناختی، هیجانی و اجتماعی را بخش مهمی از خودآگاهی انسان برشمرد و افزود: خودکنترلی، خود اثربخشی، عزت‌نفس، دانش‌هیجانی یا هوش‌هیجانی از مهمترین مؤلفه‌های خودآگاهی هستند.


قمری‌کیوی با بیان اینکه تقویت هر یک از این مؤلفه­ها، گام بلندی در راستای توانمندی بیشتر است، ادامه داد: احترام و ارزش­گذاری به ویژگی­های علمی و حرفه­ای خود، تعبیری از عزت‌نفس است.


وی افزود: رسیدن به موفقیت­های بیشتر و بهره­مندی از زندگی کاملتر، مستلزم به کارگیری دانش بدست آمده از تجربیات و احساسات خود و دیگران و نشانگر هوش‌هیجانی بالاتر شخص است که روزانه باید رصد شود تا بتوان در جهت کاهش هیجان منفی گام برداشت.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی، دوران دانشجویی را سرشار از هیجانات عاطفی دانست و راه­حل آن را اصلاح روابط اجتماعی درون‌فردی و میان‌فردی بیان کرد و اظهار داشت: شخص جرأت­مند، نیازها و ارزش‌های خود را به شیوه­ای مستقیم و مناسب، بدون سوءاستفاده از دیگران و سلطه­جویی بر آنان، ابراز و به نتیجه می­رساند.


قمری‌کیوی در پایان با اشاره به وجه تمایز تفکر انتقادی و رفتارهای پرخاشگرانه، گفت: تفکر تیزبینانه و به دور از منافع شخصی، تفکر انتقادی و درستی است که فرد می‌تواند در قالب آن، پیشنهادات خود را برای اصلاح جامعه بیان کند.


لازم به ذکر است، کارگاه آموزشی «خودآگاهی، تفکر انتقادی و جرأت نه گفتن» در راستای توانمندسازی مستعدان‌برتر و با هدف پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی و همچنین ارتقای سلامت روان و کسب مهارت‌های زندگی، به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 155791
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین