بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/06/07 - 10:27
  • - تعداد بازدید: 36
  • - تعداد بازدیدکننده: 35
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با همکاری بنیاد نخبگان استان اصفهان/

اختتامیه دومین رویداد بزرگ هوش مصنوعی اصفهان آبان 1403 برگزار می‌شود

دومین دوره مسابقات در سال 1403 از خردادماه آغاز و همزمان با دومین رویداد بزرگ هوش مصنوعی اصفهان در 4 آبان1403 به پایان می‌رسد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی اصفهان در سال 1403 از خرداد ماه آغاز و همزمان با دومین رویداد بزرگ هوش مصنوعی اصفهان در 4 آبان1403 به پایان می‌رسد.

مسابقات هوش مصنوعی اصفهان، عنوان سلسله مسابقاتی است که مبتنی بر داده های واقعی، دانشگاهیان و فناوران متخصص در حوزه هوش مصنوعی را به چالش می‌کشد. در این مسابقات راه حل‌های نوآورانه منبعث از ابزارهای هوش مصنوعی برای تحلیل، تشخیص و تصمیم گیری بهتر مبتنی بر داده‌های واقعی به رقابت می‌پردازند و راه حل های دقیق تر، نوآرانه تر و جامع تر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

جوایز نقدی و اعتباری این مسابقات به میزان 10 هزار دلار در سال است که با نظر داوران تخصصی و شورای سیاستگذاری به یک تیم یا چند تیم اعطا می‌شود.

نخستین دوره این مسابقات 7 مهرماه سال 1402 و همزمان با میزبانی اصفهان از پنجمین دوره آیین اعطای جوایز علم و فناوری مصطفی (ص)، آغاز شد و بیش از 140 تیم متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور در 6 محور یا چالش واقعی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

تیم‌های مذکور در یک فرایند 4 ماهه، مبتنی بر داده‌های واقعی با رویکرد ابتکاری ابزار‌های هوش مصنوعی را به کار گرفته و نتایج اولیه خود را به ارزیابی داوران تخصصی گذاردند. با نظر داوران تخصصی، 16 تیم منتخب، در مرحله پایانی و در برنامه حضوری در 12 بهمن 1402، در حضور شورای سیاستگذاری این مسابقات آخرین نتایج و دستاوردهای خود را ارائه نمودند و مدل‌های توسعه داده شده توسط آن‌ها بر مبنای داده‌های تست مورد سنجش نهایی قرار گرفت.

در نهایت، دو تیم به عنوان تیم‌های اول و دوم؛ و سه تیم به عنوان تیم‌های شایسته تقدیر معرفی و به آنها جایزه اهدا شد. مجموعا 400 میلیون تومان به همراه لوح مسابقات به تیم های 5 گانه مورد اشاره اعطا گردید. دومین دوره این مسابقات در سال 1403 از خرداد ماه آغاز و همزمان با دومین رویداد بزرگ هوش مصنوعی اصفهان در 4 آبان1403 به پایان می‌رسد.



جوایز

جوایز این دوره از مسابقات مجموعاً ۷۲۰ میلیون تومان، متشکل از ۳۶۰ میلیون تومان جایزه نقدی و ۳۶۰ میلیون تومان اعتبار بهره برداری از زیرساخت پردازش سریع خواهد بود.

ارکان مسابقات

این مسابقات بر مبنای 3 رکن کمیته برگزاری، داوران تخصصی و شورای سیاستگذاری شکل گرفته و فعالیت می‌نماید، کمیته برگزاری متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و کارشناسان خبره حوزه هوش مصنوعی هستند که سالیانه توسط رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان انتخاب می‌گردند و دبیرخانه مربوطه را شکل می‌دهند. خانم دکتر مهنوش تاجمیر ریاحی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دبیر دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی اصفهان هستند. داوران تخصصی متناسب با مسائل و چالش‌های فراخوان شده توسط کمیته برگزاری انتخاب می‌گردند و فرایند داورای اولیه تیم‌ها و طرح‌ها و چالش‌ها را زیر نظر کمیته برگزاری بر عهده دارند. شورای سیاستگذاری نیز متشکل از برترین اساتید حوزه هوش مصنوعی کشور و جهان هستند که ماموریت تعیین برگزیدگان نهایی مسابقات و تعیین خط مشی‌های کلی رویداد و مسابقات هوش مصنوعی اصفهان را عهده دار هستند.

چالش ها

  1. چالش اول: پیش بینی آپنه تنفسی از روی اصوات تراشه ای

  2. چالش دوم: تشخیص MS از روی تصاویر MRI

  3. چالش سوم: پیش بینی میزان آسیب DNA اسپرم با استفاده از آنالیز ترکیبی یا مستقل پارامترهای اسپرمی و یا سن مردان

  4. چالش چهارم: شناسایی تجاوز به حریم رودخانه با استفاده از تحلیل داده‌های سنجش از دور

  5. چالش پنجم: شناسایی ایراد Micro-Crack در تصاویر تست EL پنل های خورشیدی



    ***
    برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172867
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

تصاویر

سامانه ی گفتگوی آنلاین