بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/07/24 - 11:20
  • - تعداد بازدید: 1636
  • - تعداد بازدیدکننده: 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان:

اختراعی ارزشمند است که منجر به محصولی تجاری شود

دکتر سعید سهراب‌پور تأکید کرد: اختراعی که منجر به تولید محصول بازارمحور و قابل‌رقابت نشود، ارزش چندانی ندارد. روند باید به‌گونه‌ای باشد که اختراع زمینه‌ساز پیشرفت صنعتی کشور شود.

~/Asset/News/News/Image/IMG_8781.JPG

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان:


اختراعی ارزشمند است که منجر به محصولی تجاری شود


مراسم اختتامیه جشنواره منطقهای اختراعات و ابتکارات رویش خاوران و جشنوارۀ ملی فناوری‌های سلامت با حضور مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.


 


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم اختتامیه جشنواره منطقهای اختراعات و ابتکارات رویش خاوران و جشنوارۀ ملی فناوری‌های سلامت با حضور قائم‌مقام و مشاور بنیاد ملی نخبگان، معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و جمعی از رؤسای بنیادهای نخبگان استانی در کرمان برگزار شد.


در این مراسم، دکتر سعید سهراب‌پور؛ مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد جشنواره‌های رویش در سال‌های اخیر، بر لزوم افزایش هم‌افزایی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و حوزۀ سلامت و درمان تأکید کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر، اختراعات و ابتکارات بسیاری در حوزۀ پزشکی و تجهیزات پزشکی انجام شده است.


وی با اشاره به داوری تخصصی اخترعات در جشنواره‌های رویش، افزود: پس از تعیین طرح‌های برگزیده توسط داوران، بنیاد ملی نخبگان برای تکمیل اختراع و زمینه‌سازی برای ورود آن به چرخۀ تجاری‌سازی، تسهیلاتی را اعطا می‌کند تا اختراع در نهایت پس از تبدیل به محصولی بازارمحور و قابل‌رقابت، توسط یک شرکت دانش‌بنیان به بازار عرضه شود.


سهراب‌پور با بیان اینکه علاوه بر معیارهای علمی، کاربردی‌بودن اختراع یکی از ملاک‌های برگزیده شدن در جشنواره رویش است، تصریح کرد: اختراع برای برخورداری از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان و طی مسیر تجاری‌سازی با حمایت‌های این بنیاد، باید در یکی از جشنواره‌های منطقه‌ای رویش برگزیده شود.


مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان تأکید کرد: اختراعی که منجر به تولید محصول بازارمحور و قابل‌رقابت نشود، ارزش چندانی ندارد. روند باید به‌گونه‌ای باشد که اختراع زمینه‌ساز پیشرفت صنعتی کشور شود.


در ادامه، حسین وطن‌پور؛ رئیس‌دفتر توسعۀ فناوری‌های سلامت وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم حمایت از طرح‌های فناورانه، گفت: امروزه فناوری جایگاه مهمی در پیشرفت و توسعه دارد.


وی افزود: دفتر توسعۀ فناوری‌های سلامت وزارت بهداشت تسهیلات مناسبی را برای حمایت از فنّاوران حوزۀ سلامت، بهداشت و درمان در نظر گرفته است. 


رضا ملک‌زاده؛ معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نیز قابلیت تجاری‌سازی را یکی از شاخصه‌های اختراعات و ابتکارات کاربردی دانست و با اشاره به حمایت‌های انجام‌شده از نوآوران و فنّاوران این حوزه، گفت: تسهیلات اعطایی نقش بسیار زیادی در حفظ و فعالیت بیشتر مخترعان در چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعه داشته است.


 وی در پایان افزود: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی عمدتاً جوان هستند اما تعداد افرادی که علاقمند به تحقیق و نوآوری در حوزه‌های مربوط باشند، کم است. البته این روند در سال گذشته بهبود داشت تا جایی که ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزۀ پزشکی و مراکز رشد سلامت رشد قابل توجهی داشته است.


لازم به ذکر است، محمود سعادت‌فومنی؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، حقدوست؛ معاون برنامه‌ریزی، راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت، حمیدرضا رشیدی‌نژاد؛ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمان و رؤسای بنیادهای نخبگان استان­های کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان، خراسان‌شمالی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 156006
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین