بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/12/24 - 10:28
  • - تعداد بازدید: 440
  • - تعداد بازدیدکننده: 433
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک بازدید علمی مطرح شد:

ارتباط صنعت و دانشگاه یعنی رشد اقتصادی

تکنولوژی عامل اساسی برای ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشورها بوده و ابزاری قدرتمند در توسعه ملی به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ کشور به منظور هدایت استعدادهای برتر به سمت حوزه‌های عملیاتی و تولیدی، برنامه بازدید از کارخانه آرتا پروفیل به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.

در این برنامه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و آشنایی با فعالیت‌ها این واحد تولیدی، عنوان شد: در دنیای امروز، رابطه‌ای مستقیم بین توسعه تکنولوژی و پیشرفت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور برقرار است؛ بطوریکه می‌توان گفت تکنولوژی عامل اساسی برای ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشورها بوده و ابزاری قدرتمند در توسعه ملی به شمار می‌آید.

در ادامه افزوده شد: تکنولوژی طبق تعریف اسکاپ، چهار رکن اساسی دارد: انسان، ماشین، سازمان و اطلاعات که تعامل اینها با یکدیگر موجب رشد و توسعه اقتصادی می‌شوند؛ بنابراین ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می‌تواند تأثیری تعیین‌کننده در رشد اقتصادی آنجا داشته باشد .

در بخش دیگری از این بازدید، گفته شد: کارخانه آرتا پروفیل، در زمینه تولید انواع پروفیل درب و پنجره UPVC فعالیت دارد. در این پروفیل‌های UPVC که در این کارخانه تولید می‌شوند، نزدیک به ۹۰ درصد از هدررفت انرژی جلوگیری می‌کند و مواد اولیه استفاده شده برای تولید همان موادی است که در آلمان برای تولید پروفیل UPVC استفاده می‌شود.

در پایان ضمن اشاره به رعایت کامل استانداردهای بین‌المللی برای تولید در این واحد، تصریح شد: در حال حاضر این کارخانه اشتغال‌زایی مستقیم برای 100 نفر ایجاد کرده که با اضافه شدن دو خط تولید دیگر طی ماه‌های آینده، هم میزان اشتغال و هم میزان تولید محصولات افزایش خواهد یافت.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 157134
کلمات کلیدی
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین