بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/11/08 - 11:43
  • - تعداد بازدید: 2077
  • - تعداد بازدیدکننده: 1535
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین مطرح کرد:

ارتباط هدفمند با سفارتخانه‌ها فرصتی مغتنم برای پیشبرد فعالیت‌های نخبگانی است/ لزوم معرفی طرح‌های بین‌المللی نخبگان

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین به استفاده از ظرفیت‌های دفتر استانی وزارت امور خارجه جهت معرفی طرح‌های بین‌المللی نخبگان به کشورهای دیگر تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت این دفتر برای افزایش تعاملات علمی و فناوری، فرصتی مغتنم برای پیشبرد فعالیت‌های نخبگانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست مشترک رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین و رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با هدف بررسی زمینه‌های همکاری مشترک و تسهیل فعالیت نخبگانی در استان، برگزار شد.

در این نشست، علی‌ رجب‌پور؛ رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین به استفاده از ظرفیت‌های دفتر استانی وزارت امور خارجه جهت معرفی طرح‌های بین‌المللی نخبگان به کشورهای دیگر تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت این دفتر برای افزایش تعاملات علمی و فناوری، فرصتی مغتنم برای پیشبرد فعالیت‌های نخبگانی است.

وی افزود: می‌توان از ظرفیت دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین برای جذب نخبگان خارجی حاضر در ایران جهت اعطای اقامت استفاده کرد و از توانمندی‌های علمی آنها نیز برخوردار شد.



حسین عمیدی؛ رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین نیز بیان داشت: در تعامل سازنده با بنیاد نخبگان می‌توان ارتباط جامعۀ ‌نخبگانی با سفارتخانه‌های ایران را تسهیل کرد. علاوه بر آن، این دفتر می‌تواند رابط نخبگان ایرانی با رایزن‌های اقتصادی و علمی سفارتخانه‌های مختلف نیز باشد.

وی با اشاره به لزوم تسهیل در تأیید اسناد و مدارک هویتی، تحصیلی و تجاری برای ارائه به خارج از کشور، اضافه کرد: ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، فنی-مهندسی و خدمات برای جلب همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تقویت صادرات به کشورهای مختلف، توسط این دفتر انجام می‌شود و در همین راستا، تاکنون معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی استان قزوین به کشورهای روسیه، صربستان و بوسنی هرزگوین انجام شده است.

عمیدی بیان داشت: ارائه خدمات کنسولی، تأیید اسناد، رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور، امور متقاضیان گذرنامه، امور سیاسی و برنامه‌ریزی برای ورود و خروج هیئت‌های داخلی و خارجی، پیگیری امور مربوط به فعالیت‌های اقتصادی ایرانیان مقیم خارج، انعکاس فعالیت‌های اقتصادی استان به خارج کشور، کمک به جذب گردشگر، از جمله فعالیت‌های دیگر دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین است.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 164170
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین